Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettterrarieteknik
Läst 4350 ggr
[albinmannberg]1
0

leopardgecko terrarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har nu köpt två stycken leopardgecko honor. Båda trivs bra med varandra. Terrariet är ett exo terra med måtten:60*45*45. Har en vattenskål, mat med mjölmaskar och ett annat terrarium där jag föder upp syrsor. Har kork inredning, en lysrörsarmatur, en fuktgrotta och en plastväxt. Någon som tycker att det saknas något så är det bara att kommentera.

Hanna
0

Kan direkt säga att terrariet är för litet, även för en leopardgecko. Så du bör försöka hitta ett nytt snarast möjligt.
Vad har du för värmekälla i terrariet?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[albinmannberg]1
0

Värmematta, och två lampor. En uv och en vanlig värmelampa

Hanna
0

Uv måste de inte ha. Men bra att du har det. Men som sagt; de behöver ett större terrarium.

Minoth
0

Mjölmask är nästan bara fett och inte mycket näring och svårsmälta för unga individer. Sen ödlor, vad jag tycker iaf, blir mer kräsna på att äta andra mer nyttiga insekter om de serveras mjölmask. 
Ge de som "godis" ibland bara. 

Syrsor som man ger bra mat, typ fiskmat, speciellt syrsfoder eller krossad hundmat tex är mycket mycket nyttigare.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Hanna
0

Jag matar mina leopardgeckos med N Cinerea (kackerlacka). De blir max 3 cm och är riktigt aktiva. Dessa matar jag med kycklingfoder, havregryn, päron och banan.

Hört att man inte ska ge fiskmat till foderdjur.

Minoth
0

#5 har hört dåligt om vissa sorts fiskmat. Att foderdjuren dött eller något. Men de jag hade funkade kanon, syrsorna växte överdrivet fort.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater