Kungskobra (Ophiophagus hannah)
Måste visa upp min vackra och helt underbara Kungskobra Nàhi. Hon är snart tre år och är ifrån lokaliteten Malaysia. I skrivandets stund är hon knappa 190cm men växer på bra nu. Nàhi är inkörd på gnagare tack och lov så hon äter möss, vi pratar om ca 10st/vecka. Fullvuxen kommer hon att landa på mellan 350cm eller något mer mao inte alls så stor som hanarna blir! :)

I första inlägget skrev jag att hon kunde "landa mellan 350..blir svårt å landa mellan 350cm, men mellan 350-400cm kanske hon kan landa på! :D
Wow läcker! Men skulle aldrig våga ha en sådan själv. *Fniss*

Haha.. njae.. krävs kanske en hel del vana och erfarenhet innan man skall ge sej på världens längsta giftorm och dessutom den som räknas till dom intelligentaste av alla ormar dessutom! :)
Ooh läskigt! 

-Att ni vågar ha dom!!!:-) Själv gick jag med på sajten lite av "terapisyfte" för att träna på att se bilder på dom slingrande varelserna utan att känna svimningskänslor *LOL* - och då spelar det ingen roll om det handlar om kopparorm eller de allra giftigaste! 
precis samma här,fast jag har tre sköldpaddor.Jag försöker också titta på bilder och då menar jag försöker.Nu kan det gå rätt skapligt om ormen är knallgul i färgen,testa och titta på en sån,kanske den ej ser lika ormaktig ut.men den ger ej sådana ångestkänslor som de andra färgerna.
Stilig dam :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
vacker
Fina kort du tagit på henne men hon är ju ännu mer ståtlig i verkligheten…en vacker orm
Kanske kan komma förbi när jag har semester nu i mitten på september & tjöta lite & kolla djur.

Vad bestämd hon såg ut på ögonen:) Fin flicka

Tycker jag du skall göra Kalle! :)
#11..Hon är en mycket bestämd tös! ;)
ojoj vilket läckert exemplar :)

Får väl snart göra ett besök på friden & titta på denna skönhet…

Tycker jag!! :)