Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: giftormar
Läst 6632 ggr
Wassago
1

Kungskobra (Ophiophagus hannah)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste visa upp min vackra och helt underbara Kungskobra Nàhi. Hon är snart tre år och är ifrån lokaliteten Malaysia. I skrivandets stund är hon knappa 190cm men växer på bra nu. Nàhi är inkörd på gnagare tack och lov så hon äter möss, vi pratar om ca 10st/vecka. Fullvuxen kommer hon att landa på mellan 350cm eller något mer mao inte alls så stor som hanarna blir! :)

Wassago
1

Helkropp!

Wassago
0

I första inlägget skrev jag att hon kunde "landa mellan 350..blir svårt å landa mellan 350cm, men mellan 350-400cm kanske hon kan landa på! :D

[RoxannaH]
0

Wow läcker! Men skulle aldrig våga ha en sådan själv. *Fniss*

Wassago
0

Haha.. njae.. krävs kanske en hel del vana och erfarenhet innan man skall ge sej på världens längsta giftorm och dessutom den som räknas till dom intelligentaste av alla ormar dessutom! :)

[RoxannaH]
0

Ooh läskigt! Obestämd

Sidentass
0

-Att ni vågar ha dom!!!:-) Själv gick jag med på sajten lite av "terapisyfte" för att träna på att se bilder på dom slingrande varelserna  utan att känna svimningskänslor *LOL* - och då spelar det ingen roll om det handlar om kopparorm eller de allra giftigaste! Skäms

nakenkatt
0

precis samma här,fast jag har tre sköldpaddor.Jag försöker också titta på bilder och då menar jag försöker.Nu kan det gå rätt skapligt om ormen är knallgul i färgen,testa och titta på en sån,kanske den ej ser lika ormaktig ut.men den ger ej sådana ångestkänslor som de andra färgerna.

Hanna
0

Stilig dam :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Hamster 4 ever]
0

vackerSkrattande

kallepudas
1

Fina kort du tagit på henne men hon är ju ännu mer ståtlig i verkligheten…en vacker ormGlad

Kanske kan komma förbi när jag har semester nu i mitten på september & tjöta lite & kolla djur.

Mantissa
0

Vad bestämd hon såg ut på ögonen:) Fin flicka

Wassago
0

Tycker jag du skall göra Kalle! :)

#11..Hon är en mycket bestämd tös! ;)

Johanon
2

ojoj vilket läckert exemplar :)

Wassago
1

Nàhi växer på bra… har gjort femton öms på 14 månader och är nu snart upp mot 230cm lång! :)

kallepudas
1

Får väl snart göra ett besök på friden & titta på denna skönhet…

Wassago
0

Tycker jag!! :)