Kärlekspar?
Den svarta var ju riktigt snygg.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Vilket fint par! 😃

Älskar den svarta råttsnoken i "orginal lack" :)

Vad olämpligt att döpa en art efter en färg. 😃
-vad är det för ras?
-svart råttsnok
-men den är ju vit?
-ja, det är en vit svart råttsnok
-Svartvit råttsnok?
eller ännu bättre:
-vad är det för sort?
-det är en svart svart råttsnok!
(och ja jag förstår att den är döpt efter orginalfärgen, klockan är för mig mycket och min humor är inte på topp)
Hehe, jag är så nördig så jag har inte ens förstått att det är roligt men det är det ju när jag tänker efter. Att säga en "svart svart råttsnok" är vardagsmat för mig 🙂 Det kan bli ännu jobbigare när man menar en svart råttsnok som inte bara är svart utan riktigt skarpt svart 😃

Får du fram svarta svarta råttsnoksungar kan du väl hojta till fluffis! :D Kan vara intressant!

#9 menar du svartsvart svarta råttsnokar eller bara svarta svarta råttsnokar?🤔

jag tänkte de svartsvarta svarta råttsnokarna! :P
Hehe! 😃
Jag uppdaterar tråden när det ska kläckas. Sen vet jag ju inte från början hur svarta de kommer att bli och har inte riktigt koll på när de färgar ut heller men det kan jag kolla upp! 🙂

Låter bra fluffis! :)
I ett amerikanskt forum fick jag svaret att svarta råttsnokar får sin vuxenfärg vid 3 feet (91 cm).
Nu är det bara ca 11 dagar kvar tills äggen beräknas kläckas! 🙂
Åh du nu blev man ju riktigt sugen på en sådan! Hojta verkligen till när dom kläcks! Bilder vill vi nog ha allihopa! =))
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
🙂
Ska bli!

har hon varit otrogen eller blir det så där när man parar en vit svart råttsnok med en svartsvart råttsnok?
#18 Men du, vilket litet snöre!😍
#19 De är mönstrade som juveniler och färgar ut senare i livet.
Haha, vem vet 😃
Precis som Peter säger är de mönstrade som små och blir senare mer eller mindre svarta, se inlägg #14.

Ska vi byta du å jag…har ju min stora hona här.. orange el gul…. lite emellan å ett par svarta baby!?!!? :P
Det här är inga ormar som ligger på latsidan direkt utan bara 1½ timme efter att de flyttat in så har allihop "möblerat om" så att det blivit stökigt typ papper i vattenskålen osv. Väldigt busiga men roliga ormar 😃

Kul!!! :) Grattis!!
Tack Ingo!
Det känns väldigt skönt att allt har gått som på räls hittills med min första kläckning. Nu är det bara att vänta på ömsning och sen mata och könsbestämma dem 🙂

Det e nåt speciellt att få följa det hela! Speciellt första gången, men man blir aldrig "mätt" på att få se djuren kläckas! :P
Bra jobbat! Väldigt fina!!
All these years, I thought I liked chicken cause it was delicioius; but turns out, I'm genetically predisposed to likin chicken!
Tack Rottenroth 🙂