Heterodon nasicus
Idag blev jag med trynsnok. Var inne till Värnamo Zoo och köpte denna söta plutt. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Varför köpte du inte hos en uppfödare, om man får fråga? Såg att Värnamo zoo tar 1000 kr för en trynsnok. En normalfärgad kostar normalt runt 400 kr hos uppfödare :)
Det är förresten en normalfärgad ser jag bättre på den här bilden. 🙂 Söt!
vilken uppfödare säljer original trynisar för 400 ??
#3 Alla i Europa (förutom Sverige kanske?). 😛
jo klar men Hamm Houten kostar ju dom sönder avlade mindre med. tror det vart billigare att köpa den trynisen på Värnamo zoo än att åka till Hamm eller Houten. men jag kanske räknar fel. ;)
#5 Alla uppfödare i Europa tar högst 400 kr för en normalfärgad - och det är kvalitetsdjur från uppfödare med väldigt bra rykte. Ska man ändå till Hamm kan man ju passa på. :) Annars finns ju vi här i Danmark också, vilket är lite närmare *hinthint* 😉
Man får ju tänka på vem man köper ifrån. Finns massa stora namn inom trynsnoksvärlden som aldrig skulle sälja sjuka djur, eller ormar med defekter.
Anders som har Värnamo zoo köper från Europeiska uppfödare ;)
#7 Då tar han väldans överpris i så fall för att tjäna på det.
men snälla lilla vän han har en affär. det kostar att ha en affär.
köpa djur och sälja för samma pengar eller mindre brukar sluta med konkurs.
skulle du sälja till en butik billigare för att butiken inte ska ta mer än vad privata uppfödare brukar sälja för??
#9 Öh ja? Och det är därför jag frågar varför TS inte köpte hos en uppfödare direkt istället.
kanske för det va lättast :)
Anledninen till att vi inte köpte hos uppfödare var att vi gärna ville ha en trynis NU. 😉 Självklart hade vi kunnat köpa från uppfödare, men det får bli när vi testat på om trynsnok är rätt för oss. Fråga gärna i PM om det är något ni undrar. 😃
Underbara små ormar! Mycket söta och inte allt för vanliga :) Har en normalfärgad själv. I Sverige från privatperson brukar hanar kost 400-500 och honor 800-1000 då menar jag normalfärgad. Färgvarinter kan kosta betydligt mer. Så jag tycker du fick ett helt okej pris Ts, de var ju ändå från butik.
#13 Jättedyrt med tanke på att man i resten av Europa tar högst 450 för en normalfärgad oavsett kön. Kanske borde man börja sälja massa av avkomman till svenskarna… 😉
Vilken söt liten krabat. Grattis till köpet! 🙂
#14 men vad kostar frakten då? De finns ju risker med att köpa djur utan att titta på den först osv. En kompis köpte en orm på de viset och den hade mun röta när han fick den. Så man ska verkligen veta vad man köper och hur personen är. Sen kan de ju gå jätte bra med, men man (jag iaf) vill se djuret innan jag köper de.
#16 Jo självklart, om man ändå inte ska på reptilmässa vill säga. Men man får ju kolla upp vem man köper ifrån. I trynsnoksvärlden finns det de med bra rykte och de som ingen känner till eller som inte har bra rykte. Det hjälper att gå med i forum för trynsnoksuppfödare, exempelvis på Facebook. 🙂
Säger inte att man MÅSTE köpa dem hos uppfödare, men det brukar vara bäst vad gäller alla djur.
#15 Tack, vi är jättenöjda! :)
Vår kommer från uppfödare i Tjeckien. Vi frågade inte mer än så, då det inte kändes som nödvändig information. Men nästa trynis kommer vi köpa från uppfödare personligen. :)
#18 Förresten, är det en hane eller en hona? :)
#19 Hona ska det vara :)
#20 Ok, kul :D Så blir hon nog ganska stor sen.