Ang. Citespapper.
Köpte 2 kp's för några månader sedan som hade cites-papper på sig men ägaren hade ''tappat bort'' dom men skulle höra av sig när han hittade dom. Hittills har han inte gjort det och jag har tappat bort hans nummer (privat) så jag antar att han aldrig kommer hitta dom papperen och höra av sig.
Hade dom i samma terrarium innan jag hade fått iordning på ett varsitt åt dom så jag såg en parning och honan har nu lagt på sig väldigt mycket med vikt och jag tyckte mig känna ett par ägg när jag senast kollade på henne.
Men iaf - min fråga är då; eftersom föräldrarna inte har ett cites-bevis på sig:
Hur blir det då med ungarna om jag lyckas kläcka fram några?
Kan jag få tag i papper på ungarna som säger att dom är uppfödda i fångenskap?
Hur funkar allt det där?
Tacksam för svar =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
kp behövs det inga Cites papper på
Det var konstigt för överallt på information om just kp's så behöver man cites-papper på dom.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Om arten finns på EU:s lista A behövs ett EU-intyg för kommersiella aktiviteter inom EU. Detta EU-intyg kallas även CITES-intyg.
Lista över arter och deras klassificering A, B eller C:
http://www.jordbruksverket.se/download/18.5df17f1c13c13e5bc4f800011602/1357644954199/Bilaga+A_D.pdf
Alla pytonormar utom indisk tigerpyton finns på lista B.
MarajLowajz har du länk till den infon du läst?
#4 Aha, det visste jag inte - tack så mycket för länken och informationen =)
-Albert Einstein