Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettom-sajten
Läst 1380 ggr
idacu2
4

Låsa tråden??

Hejsan! 

Är inte skiit- smart när det kommer till teknik- funktioner och så..men när en annons m.m. inte är tillgänglig längre.. Är det inte bättre då att ngn admin TAR BORT hela annonsen ist för att låsa alla så man varje gång förgäves trycker upp dom då de ligger och skräpar bland de tillgängliga eller är det helt omöjligt?!? :S

Förvirrad :(

[Moa-]
0

Det är upp till Sajtvärd på respektive sajt vilket som är att föredra. Båda sätten är tekniskt fullt möjligt och de kräver samma arbetsbörda från medarbetare/sajtvärd, det är en smaksak helt enkelt…

Hanna
0

Vi får se hur jag gör i fortsättningen. De flesta ber Sajtvärd att låsa trådar och vissa trådar låser jag då jag ser att den inte längre är aktuell. Ska informera om att båda alternativ finns om man föredrar att tråden plockas helt. För min del spelar det ingen roll vilket.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Nitra98
1

Att de flesta ber om att få tråden låst är nog för att de inte vet att den går att ta bort helt. Det finns ju ingen som helst anledning att behålla en inaktuell annons.

fluffis
1

Klart det finns anledning att behålla inaktuella annonser. Då tänker jag främst på statistik (antal trådar etc) samt att medlemmar och andra som söker kanske kan finna något intressant. Om jag ska ge ett exempel så kan det som nybörjare kanske vara kul att se om det finns 20 annonser per år eller 0 av arten man är intresserad av. Eller om det tex överhuvudtaget finns annonser om tillbehör till salu. Det kan till och med vara så att en som föder upp och säljer en viss art ett visst år, kanske föder upp samma art ett år senare och det kan kanske vara intressant för en intressent. Eller så om man hittar en annons med en ovanlig art så kanske man kan kontakta säljaren för att snacka om arten i fråga, hur man sköter den osv. Vad vet jag :)

Oj, nu gav jag hundra exempel istället för bara ett, det blev bara så 🙂 Poängen är att jag inte tycker att några trådar egentligen behövs tas bort, om inte trådstartaren vill ha bort tråden av något särskilt skäl.

Nitra98
0

Hahaha, I stand corrected! Fluffis, jag har inte haft en tanke på något av det där! 😃

fluffis
0

🙂

idacu2
0