Canned insects/torkade insekter
Hej jag tänkte bara kolla ifall någon vet en bra sida där man kan beställa canned insects? (torkade insekter)
jag har kollat runt ganska mycket, men det är svårt att veta vad man kan lita på! Har kollat i djuraffären med, men som student så är billigaste alternativet alltid det bästa haha ;P
(typ den varan som är på bilden som jag söker)
Vad för slags djur hade du tänkt att utfodra med detta? Jag tror det är mycket bättre med levande insekter, så kan man kontrollera själv vad de äter och köra på gutloading.
Tänkte skaffa en skäggagam!
Jo det sa det i djuraffären med men sedan kom en annan personal och sa att hon använde det själv till sina ödlor och att det funkade fint.
Saken är den, om man skall ha levande så vill man ju kunna föda upp
Köp vuxna B. Dubia istället (75-125 stycken) och ha i en stor låda, tillsätt lite värme på botten såsom en värmematta eller värmekabel så växer de på extremt bra. Mata med lite krav-sallad/morötter någon dag i veckan :)
Sen äter de ju också sallad så du behöver ju i princip mata med levande djur 3 dagar i veckan eller liknande och så kan du ju alltid köpa 10 syrsor på Arken Zoo eller djurmagasinet lite då och då.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein