Expo Stockholm
Vilka ska till Expo Stockholm? Vad det verkar som kanske jag, trots allt, kan ta mig dit! Några planerade inköp?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag åker dit, det är ju inom närområdet för mig, bara 8-9 mil eller så. Ska leverera några juvenila mjölksnokar och köpa några andra Lampropeltis. Som vanligt blir det säkert fler djur med hem än vad jag tar dit 😉
Ska inhandla tillbehör och kika på grodor.
#1 och #2, kul! 👍 Fyller år imorgon och det är nog räddningen på att jag kan åka på mässan. 😃 Själv blir det nog inga djurinköp, men hittar jag något billigt som ryms i ett 45x45x45 så. 🤫
Hoppas det även säljs växter på mässan, hittar inga på listan över utställarna men det är ju några dagar kvar.
#4 Det tror jag säkert. :) Jag var där sent förra året (bara någon timme innan stängning) och då fanns växter. ^^
Kan påminna om att den går i Upplands Väsby denna gång och inte Kallhäll. Såg en utställare som skrev Kallhäll.
#6 Det vet jag, men bra att poängtera för de som inte vet. :)
jag ska dit! :D kolla klockgrodor och andra roliga sorter :)
Kul! Jag har rött hår och kommer gå runt i en svart terrariedjur.se t-shirt om någon råkar se mig. ☝️
Fick med mig hem 4 st Dendrobates azureus och en massa tillbehör och foder djur.
Köpte mig en Jemenkameleont, samt syrsor och lampor mm.
Nice! 🙂 Själv åkte jag aldrig dit.
Kort rapport om mässan. Vi var där vid 10 och vid öppningstid var det säkert 75 m lång kö bakom oss. Väl inne fick alla bära skoskydd för man hade en matta i lokalen, en trevlig mässa med mycket djur och tillbehör. Syrorna gick snabbt åt. När vi åkte vid 12-tiden var det 20 m kö in.
Kom hem med: Blåtungadskink Majsorm Snäckor Foderdjur och tillbehör
simma lungt //PONTUSSIGGE
Äntligeeeeen! en oxgroda! som jag har längtat, hon var den sista som fanns kvar och jag skyndade mig att köpa henne då det var två personer som försökte köpa henne innan mig :P
Jag fick med mig hem två kungspyton jag bokat tidigare, en albino hane och en het albino hona. Samt lite inredning, nya lampor och värmemattor 😃
Kul mässa, bra lokal, ungefär dubbelt så stor som lokalen i Kallhäll och idag var det otroligt mycket folk. Att komma fram till borden för att få se något före halvtid var nästan omöjligt.
Jag var framme ungefär 11.25 och då var det extra gärdet för parkering nästan fyllt. Jag stannade på parkeringen och gjorde upp några förbokade affärer där innan jag ens gick till kön. Det var ett 50-tal personer i kö fortfarande vid 11.45.
Köpte tre ormar och bytte en mot en annan. Den tredje ormen jag köpte visade sig vara fel art, så den sålde jag vidare direkt. En av de andra två ormarna jag köpte (ett par Chihuahua bergskungssnokar), har jag fött upp själv för 3 år sedan. Nu kom hon "hem" igen med en "fästman" från Tyskland.
En märklig sak hände mig på mässan. När jag skulle gå ner till bilen för att lasta av mig de tre ormarna och gick ut ur lokalen, träffade jag en kille jag känner och han utbrast "har du köpt gift?".
Jag tittade på mina lådor och såg att överst i min lådtrave låg en låda jag inte kände igen med dödskallemarkering för giftorm. Jag fattade ingenting, var i hela friden hade den kommit ifrån?
Jag gick tillbaka in för att hitta de två personer jag pratat med just innan jag gick ut, men de hade inte ställt lådan på min trave och var inte intresserade av palmhuggormen i lådan.
Jag började leta efter vem som sålt ormen och fick snabbt kunskap om vem det var, men han hade inte sålt den. Hur boxen hamnat på mina lådor vet jag inte, men jag kan ju inte komma hem med en giftorm, då blir det skilsmässa, så säljaren fick naturligtvis ta den igen, han hade ju inte fått några pengar så den var ju hans. Riktigt märkligt.
#17 Konstigt! Men tur att felet upptäcktes innan hemkomst. Och kanske bra att just du fick den så du kunde lämna tillbaka den. :)
Härligt att ni handlar gott folk! 🙂
Vilken underlig historia Peter. Hade säljaren hunnit sakna sitt djur?
#19 Jag vet inte det, det var flera personer vid bordet som delade på verksamheten. En kan ha trott att en av de andra sålt och vice versa.
Nackdelen med mässan är att den låg långt från pendeltåget och det gick bara en buss strax före 10 till mässan. Vi fick gå ca 2 km till närmsta buss som gick lite oftare på hemvägen, vi mötte en kille med massa lådor som hade gått från tåget. Annars håller ja med om att det var ett bra ställe att ha mässan, hörde att man hade problem med strömmen.