Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettamfibier
Läst 868 ggr
hannakarlssonzzz
0

eldbukssalamander tappar kroppsdelar!

I somras tappade en av mina eldbukssalamandrar ett ben. Trodde först att det blev uppätet av den andra salamandern. Så jag flyttade henne temporärt till ett annat akvarium. Men sedan började ett annat ben bli jättesvagt och typ bara hängde där. Eftersom min andra salamander egentligen är väldigt snäll så verkade det då också troligare att det faktiskt var en sjukdom. Så jag lät henne vara kvar i det andra akvariet. Sedan blev hennes andra ben bra igen och märktes inget av att det hade varit svagt och dåligt. Så efter ett tag flyttade jag tillbaka henne till det vanliga akvariet igen.

Men nu så har hon tappat en del längst ut på svansen. Det började med att det var som en färglös, lite vit-gul-brun-aktig fläck på stället där den gått av. Den fortsatte sedan att sprida sig runt som en ring runt svansen och nu har den gått av då. Precis så var det med benet.

Vad kan det vara? Jag är så orolig för henne! Snälla kan någon hjälpa mig?

tack på förhand!

nickiee
0

ring en veterinär

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[dynamitella]
8

Hur tänker folk? Om din salamander får konstiga ringar som sen resulterar i att en lem FALLER AV så går man för hela fridens namn till veterinären.

Blir ledsen av att se att folk sitter och frågar i forum när deras djur uppenbarligen är sjuka.

Hanna
1

Uppsök en kunnig veterinär direkt. Jag gissar på att det kan vara någon form av köttätande parasit. Men det är inget jag kan gissa mig till såhär över internet.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus