Massa frågor om sköldpaddor
Hade tänkt att kanske skaffa en landsköldpadda men har ganska mycket frågor eftersom reptil är helt nytt för mig och min bror som också ska ha den. 1. Vart köper man dom? Någon som vet någon bra affär nära Göteborg? 2. Hur göt man så att dom blir tama? Så man kan ha uppe den och så utan att den bits. Någon som har en sån sköldpadda? Isf hur gjorde nu? 3. Vad äter dom? 4. Kollat överallt men hittar ingen bra bild på hur deras bur ska se ut.. Vill att den ska vara så liten som det går så vi inte har jätte stor plats. Någon som har en bra bild och kan man bygga den själv? 5. Ska man ha någon speciell lampa eller så? 6. Vad ska finnas i buren? Underlag, saker osv. Kommer säkert på något med sen men är detta jag kommer på just nu. Tvärsigenom tacksam för svar!!
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Svara hör isf för den andra, kom på mer frågor här och trodde inte att den andra laddades upp först.
Någon kan låsa den andra:)
#3 fattade inte vad det var för lampor man skulle ha, kan du säga kortfattat?:)
Det blir ingen sköldpadda. Jag är 14 och kommer att tröttna på den sen. Vi ska köpa en hamster i helgen i stället till mig och min lillebror
#6 Bra val tycker jag. Sköldpaddor kan bli galet gamla och vissa arter behöver ganska stora utrymmen. Lycka till med hamstern och hoppas du har kvar ditt sköldpaddsintresse om några år. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#7 ja jag tänkte att efter tonåren i så fall om jag fortfarande vill då. För nu är jag mest ute ändå så att jag tror att jag kommer tröttna.. Sen har vi en papegoja som kan bli 80 år med;) och så har jag två kaniner att ta hand om också. Och en hamster lever inte så länge så de blir nog bättre och skaffa en till hamster om jag fortfarande vill när den dött i så fall. Tack så mycket!:)
#8 Ja, exakt. Då har du ju en del djur i alla fall. Skönt att ni tänkt efter lite extra innan ni beslutade er om köp eller ej. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus