Ang. Majsormar
Hej, här kommer jag skriva lite frågor ang. Majsormar. Hur mycket brukar en vuxen mus kosta(fryst såklart) och vart kan man köpa billiga möss? Är snow & bloodred(eller liknande rödaktiga o vita) ovanliga färger? Är det dumt o köpa en orm från djurraffär? Kommer nog komma fler frågor efter hand..
Möss varierar mycket i pris, ska du köpa dem i djuraffär brukar de kosta mellan 15-20kr styck. Men köper du av privatperson kan du köpa större mängder där priset ofta ligger kring 3-4kr styck (Dock säljes oftast dessa endast i större mängder)
Snow och bloodred är väl ganska vanliga, jag kan inga direkt ovanliga färger bland majssnokar. Kanske någon som är mer insatt i just den arten vet :)
Min enda majssnok är av amelanistisk morph. Just majssnokar är inte den sort av orm jag har som störst intresse för. men letar du efter en fin nybörjarorm så tycker jag absolut att majssnok kan vara ett bra alternativ. (Bilden visar min amelanistiska, rödaktig i vart fall)
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Tack för ditt svar! Jättefin orm har du också!
Okej, men har sätt att i djuraffärer har de dom i för litet terrarium och matar dom i terrariet istället för utanför.(vilket man inte ska göra vad jag hört) Är det då dumt att köpa en dåligt uppfodtrad orm?
Blir lite osäker på vad du menar, men tror du menar utfodrad; Jag skulle inte rekommendera att köpa från butik, dett är bättre att köpa frå en uppfödare som har koll på individernas anlag, ömsning och aptit. En matvägrande orm är inte kul att ha och göra med.
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Okej, tack!