leguaner utan terrarium
Är det någon som har lyckats anpassa så att ni kan ha era leguaner utan terrarium? Och hur gjorde ni isåfall? Just fukten ser jag som svårast att få till. Det är så shysst att man i tex florida kan ha dom som husdjur lösa i hemmet jämt och sen slippa ett stort terrarium som tar plats:-) gillar inte tanken på ett begränsat utrymme.
I have no sympathy for people without empathy
Vad är det du inte gillar med begränsade utrymmen? Jag själv känner att det känns jättebra att tex veta var djuret är hela tiden, att inte behöva möblera hela lägenheten/huset efter djuret och att slippa ha gjord eller annat ändamålsenlig bottensubstrat på alla golv. Det skulle även vara skönt att slippa vara rädd för att bli smittad av salmonella vart man än går.
Jag står mitt i mellan. Med ett så pass stort djur så skulle jag begränsa utrymmet till ett helt rum med en värmeplats och ha t.ex. en väldigt stor plastback eller nått hemmabygge där man lägger fuktiga handdukar eller liknande för att få upp fukten
That's a cat...Not a horse.
I mina öron låter det som en utopisk idé. Om man bor i tropikerna med hög lufttemperatur, hög luftfuktighet och inget kalldrag, är det förstås möjligt om än olämpligt av hygieniska skäl.