Min bebis-sköldpadda! ;)
Hej jag har en bebis sköldpadda på cirka 6 cm och hon heter molly! Jag undrar hur hög vatten nivån ska vara för henne? Har just nu 11,5 cm vatten nivå :) Tacksam för snabba svar !:) MVH: Emma :)
❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Du har så att hon kan komma upp på land va? :)
Jadå en flytande landdel.!:)
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Jag skulle nog säga att landdelen ska vara fast, inte flytande.
#2 Brabra! Jag kan inte mycket om sköldpaddor så det kanske är bättre att vänta på att någon lite kunnigare svarar haha. Tänkte bara kolla så att hon har möjlighet att klättra upp lite, annars hade 11 cm varit lite för djupt tror jag.
Lycka till 🙂
Ok men det är en sån där plast flytande landdel
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Jag vet inte vad det är för typ av landdel, men jag har hört om många små rödörade och gulörade sköldpaddor som drunknat för att de inte klarat av att ta sig upp på flytande landdelar eftersom landdelen flytit iväg så fort de försökt. Till slut har de drunknat av utmattningen.
Dem flesta flytande landdelarna kommer med sugkopp som man fäster på 2-4 ställen, 2 på ena långsidan och 2 på kortsidan så dem inte kan flyta iväg, om det inte är hemmabygge av t.ex. korkbark
That's a cat...Not a horse.
Jepp, en fråga till när man ska ge dom kalcium släpper man bara ner lite pulver på botten då eller ?
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
#8 Nej då gör inte mineralet någon nytta, det måste ges med maten.
Jaha, en landdel som sitter fast med sugkoppar, det var ju en bra lösning.
Men konstigt att kalla en sån för "flytande" tycker jag. Om vattennivån skulle sjunka, så skulle det ju bli luft emellan landdelen och vattenytan och då kan man ju knappast betrakta den som flytande. Omvänt, om man skulle fylla i mer vatten, så skulle landdelen komma under vattenytan. Inte heller då är den flytande.
🙂
landdelen sitter fast på 2 stänger som följer med vattenytan
:) beroende på modell såklart
Djupet på vattnet beror på art av vattensköldpadda du har, men en bra riktlinje är att det ska vara minst lika djupt som sköldpaddan är bred..
Vill du att din sköldis ska trivas så behöver den en grävbar del. Du kan tex sätta i en plastback med några tunga stenar i akvariumet och fylla upp med jord och använda turtledocken som brygga upp till landdelen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vattendelen, om de är en sån som jag tror. Flyter på vattnet och sitter sedan fast med magneter som gör att den håller sig i ett hörn.
Den följer med när vattenytan höjs eller sänks :)
Jag hade en sån, exo terra turtlebank tror jag den heter
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Japp det är en sån! :) tack så mycket för alla svar. Igår pudrade jag hennes pellets med kalk! ;)
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Du kan även låta pelletsen svälla i lite kalkblandat vatten innan du matar
Okej tack för tipset! ;) men hon åt och det är ju det bästa! :)
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️