Skäggagam info.
Jag och min sambo planerar att skaffa en skäggagam till nästa vår/sommar och vill nu samla på oss så mycket information som möjligt.
T.ex. hur stort terrarium de behöver, vad man behöver till terrariumet(lampor, stenar, grenar osv) mat osv :)
Kasta hit allt ni vet! :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
http://www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_vitticeps
Här är ett faktablad.
ett terrarium på minst 150 längd och minst 50 bredd och 50 hög är ett måste enligt lag. Men ju större destu bättre. allt står i faktabladet
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
'
S*Winsnes Wilda
#1 Är det 0,9 kvadratmeter alltså? (: Tycker det är så svårt att göra om det till cm x)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Förresten, är det någon som vet uppfödare? Av både dvärg och vanlig skäggagam? Och vad är det för strl som gäller till dvärgarna? :P
Vi har inte riktigt bestämt oss än om vi ska ha dvärg eller vanlig :P
#4 ja om den är under 51 cm..
Tänk som att 1kvm är 1x1 meter eller 150x50. de spelar ingen roll så länge du uppfyller 0.9kvm och 50 i höjd
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#6 Haha smart! Att jag inte tänkt så tidigare :P