Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 4251 ggr
ElmerKrudd
0

Skäggagam info.

Jag och min sambo planerar att skaffa en skäggagam till nästa vår/sommar och vill nu samla på oss så mycket information som möjligt.

T.ex. hur stort terrarium de behöver, vad man behöver till terrariumet(lampor, stenar, grenar osv) mat osv :)

Kasta hit allt ni vet! :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Minoth
0

http://www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_vitticeps

Här är ett faktablad.

ett terrarium på minst 150 längd och minst 50 bredd och 50 hög är ett måste enligt lag. Men ju större destu bättre. allt står i faktabladet

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vår dvärg skäggagam har det såhär hemma :-)

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

'

S*Winsnes Wilda

ElmerKrudd
0

#1 Är det 0,9 kvadratmeter alltså? (: Tycker det är så svårt att göra om det till cm x)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

ElmerKrudd
0

Förresten, är det någon som vet uppfödare? Av både dvärg och vanlig skäggagam? Och vad är det för strl som gäller till dvärgarna? :P

Vi har inte riktigt bestämt oss än om vi ska ha dvärg eller vanlig :P

Minoth
0

#4 ja om den är under 51 cm.. 

Tänk som att 1kvm är 1x1 meter eller 150x50. de spelar ingen roll så länge du uppfyller 0.9kvm och 50 i höjd

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ElmerKrudd
0

#6 Haha smart! Att jag inte tänkt så tidigare :P