Sår vid öga- leopardgecko
Hej!
Har varit borta sedan tidigt i lördags morse, och då syntes ingenting på min leopargeckos öga. Nu, idag när jag kom hem så hade hon ögat stängt och ville inte öppna det. Blötte lite med vatten och då fick hon upp ögat, och såret syntes vid sidan så som på bilden.
Ingen aning om hur hon fått det. Hon ömsade medan jag var borta, och djurvakten hade uppenbarligen glömt fukta hennes låda, så hon tycks ha haft lite jobbigt att ömsa då hon hade kvar lite på tårna och på nosen som synes (givetvis åtgärdat nu). Tänker om hon kan ha kliat sig någonstans och orsakat såret?
Men, till frågan. Vad ska jag göra åt såret?
Okej, då var det som jag trodde, tack så mycket🙂
Men aj. Det ser ganska ytligt ut i alla fall så det läker nog bra av sig självt som sagt 🙂
#3 Jo, jag tänkte ju det, men man vet aldrig 🙂 Haft tur tycker jag, haft henne i fyra år och aldrig varit med om något sådant förut, brukar ju inte vara någon fara på andra djurarter men är ju bra att dubbelkolla ändå🙂
#4 Vad skönt, jag har också haft tur under de år jag har haft leopardgecko. Man ska alltid vara på säkra sidan jaa! Så håll tummarna och håll ögonen öppna :) Fin hon var förresten!