Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 4642 ggr
TheGerbil96
0

bildtråd på allas Ormar!

Hej! Jag funderar på att köpa en orm? Å jag undrar om ni kan ta kort på era ormar å lägga ut Här:)? Tack i förhand!:)

fluffis
0

Hej!

Kul att du vill skaffa en orm! 🙂

Det finns en bildtråd här men den börjar bli ganska lång så det är kanske dags för en ny. Mina ormar vintervilar så jag kan inte ta några foton nu. Vi får se till våren 🙂

TheGerbil96
0

Japp!:) okej tack! Haha aa;)

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några som inte vintervilar och några som gör det, men jag kan ju lägga upp lite äldre bilder på dem. Vinterbilder måste ju tas inomhus och då blir det oftast int bra ändå.

Detta är min Hondurasmjölksnokshane, (Lampropeltis triangulum hondurensis), varianten kallas "amelanistisk tangerine".

[peter54]
0

Detta är en stor hane av sinaloamjölksnok (Lampropeltis triangulum sinaloae). På bilden är han 9 år.

TheGerbil96
0

Åhhhhhhhhhh VAD SÖÖTA!!! Vill oxå ha!

Hanna
4

Trynsnok (Heterodon nasicus)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[peter54]
3

Hum, jag blir alltid lite nervös när någon kallar ormar söta. Det är risk att de blir betraktade som sällskapsdjur då. Ormar är inte sällskapsdjur, de är intressedjur. 🤔

Här är den tredje varianten av mjölksnok jag har just nu, en pueblomjölksnok (Lampropeltis triangulum campbelli), hane, apricot-fas.

[peter54]
3

Jag har ett par kaliforniska kungssnokar (Lampropeltis californiae) av varianten "desert banded 50/50". Detta är hanen, född här hemma 2009.

[peter54]
2

Ett par Durangokungssnokar (Lampropeltis mexicana greeri) finnns också i mitt terrarierum. Så här såg honan ut 2011.

[peter54]
4

Detta är en variabel kungssnok, även kallad Thayers kungssnok (Lampropeltis mexicana thayeri), hane född 2010, bilden tagen 2011.

[peter54]
2

Ett par Tarahumara eller Chihuahua bergskungssnokar (Lampropeltis pyromelana knoblochi) finns här också, detta är honan som nykläckt 2010.

Hanna
1

Galet vackra ormar Peter. Blir sugen på att skaffa mig någon mer snok som nästa orm när man ser dessa skönheter. :)

TheGerbil96
0

Peter, jag säger att dem e söta för de är så gulliga, kan inte förklara bättre! 😃

om man säger så här då, ÅHHHHHHH vad vackra de är!!

Bättre? :P ;P

[peter54]
0

#13 😃

Nitra98
2

#7, jag säger så här då: Åååå, vad intressanta de är! ❤️ 😃

#3 och #10 är lite extra favoriter men alla dina är så himla fina! 🙂

Smilla W
2

Det känns som att den här tråden är mestadels fokuserad på snokar… men jag lägger in lite blandat;

1.0 Panterophis gutattus gutattus (Majssnok, amelanistisk, hane) kläckt -09 bilder tagna -10 och -11, så ursäkta för lite gamla bilder :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Smilla W
3

1.0 Lamprophis fuliginosus kläckt -10 (Hane, Afrikansk Hussnok, vuxen, viltfärgad)

MVH, Smilla

Smilla W
2

0.1 Python regius normal (Hona, Kungspyton)

MVH, Smilla

Smilla W
2

0.1 Python regius albino het genetic stripe (Hona, kungspyton, albino)

MVH, Smilla

Smilla W
4

1.0 Python regius piebald (Hane, Kungspyton, Piebald)

Tyvärr har jag ingen bättre bild på denne då han är lite krånglig med maten. Inga nya bilder blir det förrän tidigast sommaren 2014, då lådan inte öppnas vid några som helst omständigheter utöver matning, grundläggande städning och vattenbyte.

MVH, Smilla

Smilla W
1

Epicrates cenchria cenchria (Brasiliansk Röd Regnbågsboa) Överst på bilden hanen, nederst en av honorna) Alla födda 2012.

MVH, Smilla

TheGerbil96
1

Smilla, Vad Vackra Dina Ormar Va! 

De Va Inte Meningen Att De Skulle Bara Vara Snokar.. :P Det Bara Blev Så :P

Smilla W
0

#22, Man tackar!

Vad bra,då gör det inget att jag slängde in lite Boa och Pyton då 🙂

MVH, Smilla

Nitra98
1

Jättefina ormar Smilla, jag gillar särskilt din piebald och regnbågsboorna! 🙂

Smilla W
0

#24, kul att höra! Paien är riktigt fin och jag hoppas att han kommer börja äta och växa lite smått så att han någon gång i framtiden kan producera fina ungar. 

Regnbågarna tycker jag är väldigt vackra på grund av deras tydligt regnbågsskimmrande skin. Dock är de ju grävarormar och är för det mesta nergrävda, men på sena kvällar eller nätter kan man se dem röra sig i terrariet. Jag vet på ett ungefär var de brukar vila så när det är städning är det lätt att sätta en krok framför dem för att slippa ett hugg eller två… dock lyckas de nafsa till ibland om man kommer lite för nära 😃

MVH, Smilla

Nitra98
0

Trevliga rackare 😃

Smilla W
1

Det är så det ska vara; Lite attityd och stor aptit! Keldjur är det ju inte  i vilket fall, så man ska ju ändå inte plocka upp dem 👍

MVH, Smilla

Wassago
5

Min vackra palmhuggorms hona! T. albolabris

Wassago
3

B. rhinoceros hona Miss piggy! :) 5200g och 130cm e en skaplig huggorm! :)

Wassago
2

Kungskobra tösen Nàhi, ca 260cm lång

Hanna
0

#28 #29 Wow, svårt att beskriva hur snygga de där ormarna är! Ladda gärna upp fler bilder!

Måste säga att kobror har en speciell uppsyn och är galet vackra även de! :)

Smilla W
0

#29, det var en riktigt tjusig dam! Gabonhuggotmar är riktigt fina. Håller med Hanna, lägggärna upp fler bilder, det är kul att se!

MVH, Smilla

Wassago
3

Kikar ni in på giftormsavdelningen här på sidan finner ni ganska många av mina djur där! :D Men kan lägga upp en till här! :) Sandrassel huggormen,  Echis carinatus sochureki

Smilla W
1

Riktigt fina! Ska ta en titt där genast! :D

MVH, Smilla

Hanna
1

Och jag gör det samma! 😃

venom72
1

lägger upp bild på mitt Trimeresurus albolabris par lite dålig bild men

Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.

venom72
1

echis carinatus sochureki hanen inköpt tidigt i våras

Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.