bildtråd på allas Ormar!
Hej! Jag funderar på att köpa en orm? Å jag undrar om ni kan ta kort på era ormar å lägga ut Här:)? Tack i förhand!:)
Japp!:) okej tack! Haha aa;)
Jag har några som inte vintervilar och några som gör det, men jag kan ju lägga upp lite äldre bilder på dem. Vinterbilder måste ju tas inomhus och då blir det oftast int bra ändå.
Detta är min Hondurasmjölksnokshane, (Lampropeltis triangulum hondurensis), varianten kallas "amelanistisk tangerine".
Åhhhhhhhhhh VAD SÖÖTA!!! Vill oxå ha!
Hum, jag blir alltid lite nervös när någon kallar ormar söta. Det är risk att de blir betraktade som sällskapsdjur då. Ormar är inte sällskapsdjur, de är intressedjur. 🤔
Här är den tredje varianten av mjölksnok jag har just nu, en pueblomjölksnok (Lampropeltis triangulum campbelli), hane, apricot-fas.
Galet vackra ormar Peter. Blir sugen på att skaffa mig någon mer snok som nästa orm när man ser dessa skönheter. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Peter, jag säger att dem e söta för de är så gulliga, kan inte förklara bättre! 😃
om man säger så här då, ÅHHHHHHH vad vackra de är!!
Bättre? :P ;P
#13 😃
#7, jag säger så här då: Åååå, vad intressanta de är! ❤️ 😃
#3 och #10 är lite extra favoriter men alla dina är så himla fina! 🙂
1.0 Python regius piebald (Hane, Kungspyton, Piebald)
Tyvärr har jag ingen bättre bild på denne då han är lite krånglig med maten. Inga nya bilder blir det förrän tidigast sommaren 2014, då lådan inte öppnas vid några som helst omständigheter utöver matning, grundläggande städning och vattenbyte.
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Smilla, Vad Vackra Dina Ormar Va!
De Va Inte Meningen Att De Skulle Bara Vara Snokar.. :P Det Bara Blev Så :P
Jättefina ormar Smilla, jag gillar särskilt din piebald och regnbågsboorna! 🙂
#24, kul att höra! Paien är riktigt fin och jag hoppas att han kommer börja äta och växa lite smått så att han någon gång i framtiden kan producera fina ungar.
Regnbågarna tycker jag är väldigt vackra på grund av deras tydligt regnbågsskimmrande skin. Dock är de ju grävarormar och är för det mesta nergrävda, men på sena kvällar eller nätter kan man se dem röra sig i terrariet. Jag vet på ett ungefär var de brukar vila så när det är städning är det lätt att sätta en krok framför dem för att slippa ett hugg eller två… dock lyckas de nafsa till ibland om man kommer lite för nära 😃
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Trevliga rackare 😃

#28 #29 Wow, svårt att beskriva hur snygga de där ormarna är! Ladda gärna upp fler bilder!
Måste säga att kobror har en speciell uppsyn och är galet vackra även de! :)

Och jag gör det samma! 😃