Vattenkristaller
Vart beställer ni era vattenkristaller ifrån? (Dom torra)
That's a cat...Not a horse.
Från en privatperson. "Firemon" heter han på Terrariedjur.se. Mycket trevlig snubbe. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack tack :) Hittade en sida som sålde 50ml för 20kr, men minsta beställningsbeloppet va på 25kr å beställer man något mer går frakten upp från 39kr till 78kr -.-
#2 Jag tycker en 50-lapp är okej pris när de uppblötta kristallerna blir 10 liter. :) De brukar dessutom vara på mässor.
Vad är vattenkristaller för något? ☺️
#4 Ska se om jag kan förklara! Men det är som torra små "stenar" som man lägger i vatten och som sedan sväller ca 10 ggr sin egen storlek. Passa perfekt att ha som vätska till exempelvis syrsor, kackerlackor och liknande. Efter ett tag torkar de ut lite, men då är det bara på med mer vatten så sväller de igen. :)
Jag har det i mina kackerlacksodlingar och har aldrig haft någon som drunknat.
Om man ska köpa är det viktigt att ta de helt färglösa. Man kan även ha dessa i vaser och dylikt.
#5 De är som geléklumpar typ? Kallar dom det för "solid water" på engelska? Tack för förklaringen iaf :P
Water gel eller bugwater har jag hört att det går under på engelska, det är polyc..blabla bla kristaller men en del kristaller kan vara giftiga och kan döda djuret som man matar foderinsekterna till, även om inte foderinsekterna visar några symtom på förgiftning så man får vara lite försiktig och bara köpa kända märken
#7 Det är precis sånt jag menar! :) Såg en snubbe på YT som hade det till sina kackerlackor, men han kallade det för solid water och det var blått, men man ska hålla sig ifrån färgat alltså?
Färgade kristaller e bara för att det ska vara tilltalande för oss men färgämnen lagras även i kroppen och är svåra att forsla ut
#9 Oki, tack för svar :)
Vet inte riktigt om det är exakt samma dock :) En del kristaller, speciellt för blommor är inte anpassade för foderdjur men det går ju alltid att googla om man hittar ett märke å se ifall det är fler som har använt sig av det
Precis! :)
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
#15 Hur mycket får man ut från det ni säljer? (När det är blandat med vatten).
en påse är 28 gr o den absorberar ca 400 ggr sin vikt
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
#17 Får man ut 11 kg? 😮
ja enligt deras info