Beslutsångest
HJÄLP!
Jag å sambon har ett 60l 30h 30b glas terrarie som inte har nån inneboende.
Nu funderar vi på vad som kan flytta in i det.
Vi har kollat på pilgiftsgrodor och D. Azureus skulle kunna bo i det utan större problem men det blir för dåligt med växter då tycker jag.
Sen var vi inne på skorpion men eftersom jag är dödligt allergisk mot getingar var det en dålig ide eftersom det blir jag som får sköta det.
Spindlar är han rädd för så det går inte heller.
Har kollat på lite andra grodor å ödlor och blev kär i tokay geckon men terrariet var för litet.
Snälla hjälp oss😕
Vad vi helst vill ha är något som inte bara ligger undangömt utan vi vill ju kunna se djuret om ni förstår.
Något litet å färgglatt… reptil eller amfibie.
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
Varför inte sniglar/snäckor?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Skulle ocksa tipsa om mollusker. Daremot sa kan det vara svart att ha levande vaxter i och med att de antingen blir totalt forsorda av snackorna/sniglarna nar de klattrar over dom, samt aven att de riskerar att bli ''tuggade'' pa.
Nej sambon vill inte ha kryp
Tropiocolotes tripolitanus, Lygodactylus williamsi, Teratolepis fasciata, Phelsuma klemmeri eller någon annan dvärggecko? Tror herpers choise har några arter inne.
Tillägger att klemmerin dock behöver höjden och att man i sådana fall får bygga om terrariet.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tackar ska kolla på detta