Eldbukssalamander
Om man ska ha en landdel i akvariet, och vill ha mossa där då, kan man bara gå ut i skogen och plocka mossa där? Eller det tål inte eldbukssalamander?
Det bör inte vara några problem om du sköljer av mossan ordentligt och kollar så att det inte är några småkryp eller så i.
Dock finns det sphagnum-mossa att köpa i blomsteraffärer eller på reptilmässor för en hyfsad peng.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
TS: hur ska ditt akvarium se ut? själv har ja svåra problem att få till mitt akcvarium med en bra land del
#1 tack! #2 jag har inte riktigt bestämt mig än. Har inte börjat på de än, utan planerar mer nu. Men jag tänkte silikona fast en glasskiva i ett hörn och har jord e-förvaltningen med någon växt och mossa. Sen lägga sten för glasskivan så man inte ser den :)
4# vad har du för växter ?
I vattnet har jag; Cryptocoryne crispatula var. balansae, vallisneria, taiwanmossa, Hydrocotyle sp."Japan"
På roten; Hydrocotyle sp."Japan", taiwanmossa.
På sido/bak-glaset 3 olika sorter av Gullranka.
(denna burken kommer att vara till salu till våren/sommaren pga att jag ska köpa större)
===
Multi vad?
kan manha gullranka i fast Salamandrarna klättrar?
tror ja snor ditt akvarium=P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Rättelse; jag har 2 rötter i burken.
Det ser mer naturligt ut med en rot.
Jag köpte min stora rot begagnad för 300kr så det blev en bra och billig landdel.
Jag kom på i efterhand att man ser aquaterrariet bättre i på youtube..
Multi vad?
Jag är snart färdig med min " burk". Bästälde en glasskiva för 40kr och köpte silikon för 120kr. Sen planterade jag en fredskalla och har mossa där. Lägger upp bild snart men ska fixa lite till där i :)