Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettamfibier
Läst 2966 ggr
fredricakarlsson
0

Eldbukssalamander

Om man ska ha en landdel i akvariet, och vill ha mossa där då, kan man bara gå ut i skogen och plocka mossa där? Eller det tål inte eldbukssalamander?

Hanna
0

Det bör inte vara några problem om du sköljer av mossan ordentligt och kollar så att det inte är några småkryp eller så i.
Dock finns det sphagnum-mossa att köpa i blomsteraffärer eller på reptilmässor för en hyfsad peng.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Emmieline
0

TS: hur ska ditt akvarium se ut? själv har ja svåra problem att få till mitt akcvarium med en bra land del

fredricakarlsson
0

#1 tack! #2 jag har inte riktigt bestämt mig än. Har inte börjat på de än, utan planerar mer nu. Men jag tänkte silikona fast en glasskiva i ett hörn och har jord e-förvaltningen med någon växt och mossa. Sen lägga sten för glasskivan så man inte ser den :)

Spöket
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade i en stor rot i mitt akvaterrarie.

Multi vad?

Emmieline
0

4# vad har du för växter ?

Spöket
0

I vattnet har jag; Cryptocoryne crispatula var. balansae, vallisneria, taiwanmossa, Hydrocotyle sp."Japan"

På roten; Hydrocotyle sp."Japan", taiwanmossa.

På sido/bak-glaset 3 olika sorter av Gullranka.

(denna burken kommer att vara till salu till våren/sommaren pga att jag ska köpa större)

===

Multi vad?

Emmieline
0

kan manha gullranka i fast Salamandrarna klättrar?

Spöket
0

Japp, om man har täckglas och galler/nät mellan burken och ljusrampen.

Jag har inga salamandrar utan Klockgrodor men de klättrar också.

Jag bifogar en bild som jag tog för ca 1 år sen, där ser man att jag har både täckglas och nät/galler

Multi vad?

Spöket
0

En bild till.

Multi vad?

Emmieline
1

tror ja snor ditt akvarium=P

Spöket
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rättelse; jag har 2 rötter i burken.

Det ser mer naturligt ut med en rot.

Jag köpte min stora rot begagnad för 300kr så det blev en bra och billig landdel.

Jag kom på i efterhand att man ser aquaterrariet bättre i på youtube..

Multi vad?

fredricakarlsson
1

Jag är snart färdig med min " burk". Bästälde en glasskiva för 40kr och köpte silikon för 120kr. Sen planterade jag en fredskalla och har mossa där. Lägger upp bild snart men ska fixa lite till där i :)