Köpa färggrann spindel?
Är sugen på en färggrann spindel. vad rekomenderas?
Är inte helt totalt nybörjare då jag haft spindlar i några år.
Har kikat på någon avicularia.
Haplopelma lividum är ju också vackra men är ganska sura vad jag förstått och grävande.
chromatopelma cyaneopubescens är ganska lugna men kan sparka hår.
Poecilotheria subfusca (dock ganska potent)
Acantoscurria geniculata?
fler förslag?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
- Poecilotheria metallica
- Haplopelma lividum
Du kan ha en samling med spindlar som representerar Sveriges flagga, höhö 😎 Nu när vi ändå är inne på blått!
Poecilotheria metallica tycker jag med!!!
Skulle nog inte rekommendera någon Poecilotheria om man inte har stor kunskap om spindlar och verkligen vet vad det är man skaffar sig.
Nu kan jag ju dock inte bestämma TS kunskapsnivå, men jag varnar hellre så att TS själv får avgöra hur pass mycket kunskap hon besitter.
Jag utgår från att din kunskapsnivå är medel och tipsar om någon Avicularia spp., Chromatopelma cyaneopubescens, Brachypelma boehmei, Grammostola pulchripes. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

#1 har ju en hapalopus sp. colombia så där finns det gula 😛
#3 Har redan en boemei hemma och den är ju väldigt vacker.
Klassar väl mig själv som ca medelbra på spindlar .
Blir ju så osäker på vad man ska köpa 😛
Funderar på antingen en Avicularia purpurea , A.avicularia ,eller en A.versicolor. Vilken anses enklast eller är de ganska lika? allihopa är ju supervackra och skulle gärna köpa hela bunten 😂
Eller så blir det en C. cyaneopubescens.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
C. cyaneopubescens är riktigt läcker!
#4 Tror de flesta i Avicularia släktet är ganska lika. Det man får tänka på med trädlevande spindlar är att de är snabba och kan hoppa ganska bra. Men har man detta i baktanke hela tiden ser jag inga som helst problem med att du skulle kunna skaffa någon Avicularia eller C. cyaneopubescens. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus