Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 2177 ggr
MissaMisan
0

Letar efter två sköldpaddor vi hade förut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade förut två rödörade vattensköldpaddor, en hona och hane, som jag nu undrar var de är…

Vi var tråkigt nog tvugna att hitta ett nytt hem åt dem av vissa speciella anledningar. Men när de varit hos sin ny husse o matte i nästan ett år så fick vi reda på att de hade gett dom till en akvarieaffär i växjö. Vi ringde förstås till denna affären och frågade efter dem men då hade de sålts till någon kring Alvesta-området(Kronoberg). Tyvärr visste de inte vad denna personen hette så vi har inte lyckats "spåra" dem mer sen.

Skulle bli så glad om jag fick reda på var de är! Jag vill bara veta om de har det bra…

Bilderna här är på Ove, som vi kallde hanen. (Det var dock ett antal år sedan bilden togs).

MissaMisan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en bild på honan, som vi kallade Maggie. Har tyvärr ingen bättre för tillfället.

Trollhassel
0

Det finns massor av rödöron och jag kan tänka mig att det kan vara svårt att hitta ägaren till dem. Speciellt här. Sätt upp lapp på djuraffären som sålde dem?

Lycka till med letandet!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MissaMisan
0

Ja, jag har tänkt att man kan sätta upp lappar i den djuraffären och även på andra ställen i området där de ska finnas. Ville prova här med bara :)

Tack!

nakenkatt
0

hoppas du hitta ngt bra tips som ledar fram till att du kan hitta dem,jag förstår det skulle betyda mycket att se att de har det bra.

[MoshiMoshi]
0

Det var fina paddor, hoppas du får tag i ägarna så du får veta hur dom mår!

MissaMisan
0

Nu skriver jag i min gamla tråd igen. Har fått reda på av den dåvarande ägaren till affären (Akvariekällan) att  det är möjligt att de såldes till någon i Åseda-trakten i Småland, som har intresse för akvarium och sånt och t.om haft en djuraffär uppe i Stockholm förut. Har någon ett tips mottages det tacksamt!