Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 1551 ggr
Jullanhugo
0

Spindel som inte äter

Hejsan, min kusin har en spindel som inte äter. Spindeln värkar vara rädd för maskarna den får, hon tar tydligen tag i dom och sedan släpper, springer iväg och kryper ihop i ett hörn. Hon äter aldrig maskarna.

Vad kan det bero på? Hon har inte ätit på ungefär 2mån

Hanna
0

Art? Hur stor är spindeln? Bild på terrariet? Har den gömställen, bottenmaterial att gräva i?

Kan säga att två månader utan mat är ingenting. Låt den vara ifred ett tag och testa om någon/några veckor igen. Testa även med antingen syrsor eller kackerlackor också då det är att föredra framför larver.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Jullanhugo
0

Det är en svartorange fågelspindel, tror inte hon är så gammal, hon är inte fullvuxen. Gömställen vet jag inte riktigt men hon brukar gräva sig en håla under några "stubbar" och hon har bark som bottenmaterial.

Jag vet att dom kan klara sig typ 2år utan mat men tänkte endå det kan vara bra att hon äter :) Hon skulle testa syrsor ifall det funkade bättre så får se om det funkar.

Hon var rädd i början och försvarade sig genom att resa sig och "kasta" hår, nu tror jag hon är lugnare.

Hanna
0

#2 Till spindlar brukar det vara bra med torv eller plantation soil då de gärna gräver ned sig. Bara de har vätska så är det inte akut med mat. Men pröva gärna med syrsor eller kackerlackor, men om spindeln inte vill ha hade jag väntat någon vecka för att inte stressa för mycket.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Jullanhugo
0

Okey, tack :)