Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ödlor
Läst 3383 ggr
Swintoo
0

Vad är detta för bagge eller är de en kackerlacka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vill önska Er en god fortsättning på de nya året. Jag har en fråga eller en fundering närmare. Idag när jag skulle mata mina små skäggagamer (bebisarna) så hittade jag 2 st ser ut som skalbaggar i deras skål där jag har mina maskar som jag matar dom med. Ni kan se bilderna. Frågan är är de nån kackerlacka? Och kan mina skäggagamer äta dom? Dom stora åt upp de som om de vore godis. Men är de bra att de äter de eller inte? Vart lite glad im dom ni kan äta de. För då kan jag ju föda upp dom vänta tills de utvecklar sig till baggar. Hur gör ni för att föda upp eran mat till era skäggagamer. Har ni egen uppfödning till deras mat? Tack för hjälpen. Mvh Swintoo

Swintoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden på baggen följe inte med här kommer den.

Smilla W
0

Några av dina mjölmaskat har visst utvecklats till mjölbaggar. Så vitt jag vet kan många reptiler äta så väl baggar som larver, dock vet jag inte om alla giölar det eller ej.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

RobinF
0

Annars kan du starta en ny mjölmaskskultur med baggen och resterande puppor/baggar i en plastlåda med hål i taket. Häll i mjöl å havregryn så kommer dom lägga ägg

That's a cat...Not a horse.

[peter54]
4

#0 Se till att de inte kommer in i köket bara, då kan det bli problem 😉

Swintoo
0

Tack för tipsen.

farido13
0

#4, vad händer om den kommer till köket?

[peter54]
1

#6 Den heter mjölbagge av en anledning och risken är att den lägger ägg i varenda förpackning med spannmålsprodukter som finns i köket. Sedan har man larver i mjöl, gryn, bröd, inte så fräscht, tro mig, jag har råkat ut för det.

farido13
0

jaha ok

Linkan.w.94
0

jag har massa såna baggar jag har dom i en burk med lite mjöl och ger dom gurka ibland och mjölmaskar dom är väldigt lätta att avla på jag får massa små mjölmaskar och låter dom växa på sig det är väldigt bra att ha såna baggar utifall man vill avla på ödlor och ungarna är små då är de perfekt att ha massa små mjölmaskar :)