Tysta foderdjur
Vad finns det för tysta insekter och liknande förutom kackerlackor och maskar, larver?
det finns ju syrsor som är döva, kommer ej ihåg vad de heter, men eftersom att de är döva så behöver de ju inte spela. Finns även andra 'dova' syrs arter. Men du lär inte finna dessa i djurbutiker. Bergsyrsa tror jag de heter :)
#1 Jag har tröttnat lite på syrsor överhuvudtaget, de innehåller mest bara vätska och min groda blir inte så mätt om jag inte matar med 10 och sen fyller ut med räkor också. Men tack ändå! :)
Nyfiken fråga: Varför fungerar inte kackerlackor?
Vet faktiskt inte så mycket annat att ge i insektsväg, förutom gräshoppor då. Men det kan bli dyrt i längden eftersom att det tydligen(?) är krångligt att odla.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#3 Kackerlackor fungerar alldeles utmärkt! Jag matar med syrsor, räkor, maskar och zophobas nu och väntar på min kackerlackbeställning som ska komma inom en vecka. Men jag frågade på frogforum vad mer jag skulle ge och de sa att desto mer och olika saker desto bättre för grodan. Så jag vill ha så mycket som möjligt att erbjuda min lille vän, men pappa har tröttnat på syrsornas konstanta spelande så därav frågan :)
#4 Okej, då förstår jag! Jo, kackerlackor är super. :) Vet tyvärr inget annat man kan ge. Beroende på groda så ger ju vissa pinkies.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#5 Juste! En pinkie en gång i månaden får hon också. Hon är en Afrikansk oxgroda :)