Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 440 ggr
Ebbi13
0

Bästa nybörjarödlan? :)

Läs rubriken :)

Dalek
1

Min första ödla var en leopardgecko som jag tyckte var väldigt lättskött :) Han hade inga problem vid ömsningen då jag fuktade terrariet varje dag med en blomspruta. Maten åt han vad som än serverades om det var syrsor ifrån affären eller skalbaggar ute ifrån skogen :) sen så blev han otroligt handtam väldigt fort :) Så mitt tips är en leopardgecko😃

Hanna
3

Jag säger som så här: Vet du vad du vill ha och har läst noga om hur djuret ska skötas och vet vad du kan ge det så kvittar det vad som blir första ödlan (eller annan reptil för den delen).
Jag personligen tror att det är lättare att tröttna om man skaffar något för att det ska vara "lätt" eller ett bra "nybörjardjur" istället för att känna efter själv vad du vill ha.
Kolla runt lite vad du är intresserad utav, läs på om L80 för djuret, foder UV och allt sådant som krävs. Känn efter om du tror att det är vad du kan ge det, kolla runt lite med uppfödare eller folk som äger den reptilen och rådfråga.

Hoppas du förstår vad jag menar, lycka till. :)

Kan även tillägga att de ödlor man brukar kalla "nybörjarreptiler" är leopardgecko, ögonfransgecko samt skäggagamer.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus