Hjälp mig identifiera VITA ormen!

Ser ut att vara en kopparorm/ödla tycker jag. Vet inte om de kan vara vita dock.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Kopparödla enligt mig, fast nu ser huvudet inte ut så.🤔 dock ser kroppen helt klart ut som från en kopparorm
#1 kopparödlor kann vara vita, dock ser huvudet mer ormartat ut tycker jag, "vulsten" över ögat ser mer ormartig ut
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Ja, ser ut som en kopparödla
Det finns olika morphar av dem, vita exemplar är inte jätteovanliga.
Har den svart buk är det ingen albino utan den har bara en ljusare teckning än sina lite rödare vänner.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Min vän säger att den är större än någon kopparödla hon någonsin har sett. Hur stora kan kopparödlor bli?
#3 den har en mer eller mindre svart linje längs sidan om man kollar noga :)
mvh, HamsterHamster
Vad betyder det då? Att det är en kopparödla?
Ormen var cirka 40 cm..
#2 om du kollar här så ser du att även Kopparödlan har "ögonbryn/svulst"..
http://bakgrunder.com/bloggen/wp-content/uploads//kopparodla2.jpg
Kollar man på helheten av kroppen och svansens avslut så är det mycket som tyder på kopparödla, svansen avslutas med en rundad trubbig spets.
Denna är inte albino utan Leucist.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Leucism
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#7 kopparödlor kan bli upp till 57 cm
#8 Vulsten ser mer markant ut på den bilden, jag vet att kopparödlor har en, men jag är nu övertygad om att det är en :)
mvh, HamsterHamster
Tack snälla för er hjälp! Då kan jag släppa den funderingen och meddela min vän att hon inte behöver vara rädd i trädgården :-)
#0 Nu har du redan fått svar på vad för slags djur det är, en av Sveriges tre ödlearter, kopparödla (Anguis fragilis). De lever främst av mask och därför påträffas de ofta i trädgårdar.
Att det är en ödla och inte en orm ser du lätt , dels på ögonen eftersom ödlor har ögonlock och blinkar, det har inte ormar, dels genom att kopparödlans tunga inte har tvådelad spets som ormarna har. 🙂