Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettgrodor-paddor
Läst 4184 ggr
torpetskaniner
4

Pilgiftsgrodor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några här på sajten som har pilgiftare hemma? Jag är relativt ny och köpte mina första för någon månad sedan. Innehar i dagsläget två arter, dendrobates azureus samt dendrobates anthonyi. Totalt 4 st :)

Verkar ovanligt med folk som har dessa grodor? De är otroligt trevliga! Spelar hela nätterna, låter som en regnskog här hemma.

Tänkte slänga upp ett par bilder :)

torpetskaniner
1

d. anthonyi

torpetskaniner
3

Terrariet de bor i :)

nickiee
0

ååå dom är ju så vackra …

vill du komma i kontakt med andra som har dessa fina djur  gå då med här

http://www.pilgift.se/index.php/Huvudsida

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

mejamylove
0

#2 Wow, det var inte dåligt! 

Vad har du för lampa? hur stark osv? :)

torpetskaniner
1

#3 Tack! Ja visst är dem.
#4 Jag köpte faktiskt 2 st 26wattare… ;) Det lär växa så det knakar. Helt nystartat!

Hanna
0

Riktigt fint! Nu blir jag ännu mer sugen på att skaffa ett gäng. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

mejamylove
0

#5 UVB ELLER UVA? :)

fluffis
0

De blåa är skitsnygga! 🙂

Smilla W
0

Tjusiga! Allt för ovanligt är det ju inte, funderar på att skaffa och är inne på just arten Epipedobates anthonyi :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Jimmy.L]
0

Jag har 5st Dendrobates azureus här hemma.

kvekki
1

Jag började med Anthonyi men efter en sommar så fick jag bytt dom mot tre Phyllobates Vittatus. Anthonyisarna drev mig smått galen med sitt eviga spelande! Tror jag fått två hanar o dom spelade ikapp från solen gick upp till den gick ner. Jag jobbar mycket nätter så kunde inte sova helt enkelt. Vittatusarna har hållt sig tysta i ett år snart, de sägs ha höga läten men mina är förhållandevis tysta, kan höra dom svagt på kvällarna ibland. Tror jag fått två hanar och en hona. Fick tidigare i våras en äldre avelshane av arten D. Tinctorius Brazil, han gav inga avkommor mer och var tunn o lite matt i färgerna. Han är fortfarande tunn men äter massor. Hoppas han hänger med länge! Vittatusarna är extremt blyga men sedan Brazil flyttade in är dom mer framme. Jag har två terrarier men de bor allihopa i det nyaste, 45x45x45. Byggde nytt då jag ville ha vattenfall… Det gamla skall byggas om så småningom… Går i valet o kvalet om jag skall skaffa några nya tincs, blev väldigt förtjust i Green sipaliwini… Men borde egentligen vara nöjd med de jag har! Men pilgift e som lösgodis, man vill ha några av varje…

Princesseen
0

Ta mina. Finns i Västerås.

[mommo 12]
1

Vilka godbitar, men jag skulle inte vilja smaka…:)

Smilla W
1

#11, Det är just spelandet jag finner så charmigt med den arter! Tycker de spelar mycket vackert. Men kan förstå att det är jobbigt om du behöver sova under den tid de är aktiva… Som små alarm som inte går att avbryta. Jag hade nog också bytt ut dem om jag var i den situationen :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus