Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: insekter-kryp
Läst 805 ggr
mejamylove
1

Kan man använda den här på plast?

http://www.akvariehobby.se/shop/product.php?id_product=69 

Det står att den ska ha mildare värme än desertvarianten men det står inte hur varm den blir. Kollade på en recension som sa att man kunde ha handen på den utan att den blir för varm, men jag skulle vilja höra vad ni tror?

Den ska användas som värme till mina kackerlackor.

Medaljjägaren
0

Jag vet liksom inte riktigt. Det är ju ingen kackerlacka på bilden. Men kanske. Jag har aldrig använt den. Lite konstigt att det inte står hur varmt det blir.

YEY, INSIDER!

fluffis
0

Om värmen är mildare så känns det som om den skulle gå bra att använda. Ska du ha den undertill eller på sidan av lådan? Jag har hört några som har den på sidan. Då blir inte maten i bottnen varm och dålig lika fort. Sen beror det på vilken plastburk kackerlackorna är i. Om det är en Ikealåda så vet jag inte hur mycket värme de tål. Om det är en Smartstorelåda från Hammarplast så tål de upp till 120 grader!

mejamylove
0

#2 Oj, det var en skillnad det :o Jag tänkte ha en petbox storlek large om det gör någon skillnad, på sidan. Jag är bara hemma tre dagar i veckan, tror du att maten kommer börja mögla då under tiden? :/

fluffis
0

Om du menar en sån petbox med hård glasaktig genomskinlig plast och ett färgat plastlock fullt med hål, så avråder jag från det. Jag har själv haft en sån som började smälta när jag hade en värmelampa riktad mot den.
Vad gäller insekterna så låter jag någon mer insektsvan svara på den frågan 🙂

mejamylove
0

#4 Precis en sån jag menar! attans då, får väl ta och leta efter Ikea-låda eller nåt :/