Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 1952 ggr
rosablomma
0

Hona eller Hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en chinemys reevesii, och undrar nu om det är en hona eller hane? Tanken är att skaffa lite sällskap av motsatt kön. Bifogar en bild, vet dock inte om det är ultimat för att se kön. Lille skalis är 10cm över ryggen. Sitter på jobb just nu, så behövs det bättre bild fixar jag det imorgon.

Saga85
0

Lite svårt att se såhär, hur ser svansen ut? Hanar har tjockare och längre svans än honor och konkav buk. Om du skaffar fler bör det vara åtminstone 2-3 honor per hane, om det är en hona kan det gå det bra med en till hona eller fler. Anledningen till detta är att det kan vara stressande om hanen skulle börja uppvakta honan.

Jag vill inte svara på hur det skulle gå att ha två hanar ihop. Skulle nog undvika det.

rosablomma
0

Tack för ditt svar saga85. Jag har tagit fler bilder på skalis, buken är konkav. Men svansen tycker jag är svår att tolka. Men misstänker att det är en hane. Könshålet sitter längre ut på svansen. Som jag läst att det går på hanar för att penis ska få plats.

rosablomma
0

Inte jätte bra bilder på svansen.

rosablomma
0

*

rosablomma
0

*

emmaaaaa99
0

Detdär är en hane ;) min hane har en såndär svans och min hona har en mycket tjockare och trubbigare svans