Röd Spindel - sort?
Ni som är kunniga om spindlar - jag fotade denna ute idag och jag undrar om någon av er kanske känner till vad det är för sorts spindel?
Den var stor som en 5-krona ungefär.
Tacksam för svar!

Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag tycker att det ser ut som en korsspindel, de kan variera mycket i färg.
#1 Tack för svar!
Jag visste inte att samma sort inom spindlar kunde ha flera olika färger, då fick jag lära mig något nytt! ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Korsspindel skulle jag tro. Kanske någon som vet bättre inne på svensk natur iFokus? Det kan vara så att jag tycker att det ser ut som en korsspindel, bara för att Peter har sagt det. Men vi låtsas att jag visste det 100% själv och inte bara 75% själv 😊
YEY, INSIDER!
Tror också korsspindel, vad roligt att få se en i sådan underbar färg! Finns även en mycket bra Facebooksida vid namn Spindelnätet där man i stort sett alltid kan få hjälp med artbestämning!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#3 Gjorde en tråd där innan en hamnade här ^^
#4 Ok, har inte FB, men tack för tipset =)