Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 992 ggr
Elvis&presley
0

HJÄLP!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häromdan köpte jag ett nytt bark till mina ryska steppsköldpaddor, detta är mindre bitar än vad jag vanligtvis har. För en stund sedan upptäckte jag att min ena padda, Elvis, öga var svullet, varigt och rött. Jag har badat henne för att se om det kunnat vara barket som råkat hamna i ögat, men det blev inte bättre efter att hon badat. Jag vet inte om detta beror på barket eller om Elvis hamnat i bråk med den andra paddan, Presley. Vad tycker ni att jag ska göra??? Tacksam för snabbt svar så att jag vet vad jag ska göra för min padda!

Shalin
1

Det är absolut bäst att gå till veterinären. Det kan behövas särskild vård när det gäller ögat. Det är nog svårt att behandla sådant själv. Ring och rådfråga iallafall.

Elvis&presley
0

http://www.veterinaren.nu/reptil/sjukdomar/infektioner-och-parasiter/bakteriesjukdomar-skoldpadda

Gick in på länken som står ovan och kikade, jag tror att Elvis fått ögoninfektion. Det står att man ska behandla det med lokal behandling i form av ögondroppar innehållande antibiotika. Finns detta att köpa eller behöver jag få recept från djurdoktorn?

Elvis&presley
0

#1 ska kolla upp det!