Reeves kärrsköldpadda hjälp!
Hej. Jag har tagit över en Reeves från en person som flyttade in på äldreboende.
Tycker inte han har levt som han förtjänar men känner att jag har lite dålig koll på hur jag kan ge honom det bra och trivsamt.
Han bor i ett trångt terrarie och har en balja som han måste kämpa för att komma i och ur, en liten korg som de klippt lite i och lagt uppochned som ett gömställe. Lysrören bör byta snarast också.
Någon här som har/haft Reeves?
Vill gärna se lite bilder på vad man kan göra, tips och råd. Är nybörjare och vill ge honom något riktigt som han trivs i. Tycker så synd om honom just nu för det ser verkligen inte okej ut..
Jag har ingen men försök att lägga stenar till och från badbaljan så den kommer i och ur eller byta balja. Ställ en halv korkbarksbit som gömställe eller halv kruka, såklart så stor att skalet inte tar i. Byt lysrören som du säger, de ska ha UV. Lägg in en fakeväxt och några stenar. Kan du lägga upp bild?
googla på sköldpaddsforum, där står allt du behöver veta.
Bästaste sköldpadds-infon hittar du här! :)
Hej! Är kanske lite sent ute, men jag har en reeves kärrsköldpadda och skulle tips dig att bli medlem på terrariedjur.se. Där finns en massa kunnigt folk. Om du inte vill bli medlem, så gå in där och läs om arten, finns en ganska bra beskrivning där. Jag är själv medlem där och har gått mycket hjälp. Sumpsköldpaddor vill kunna simma omkring så det bästa vore att ha ett vattenfyllt akvarium och bygga en landdel som den kan få upp på när db vill. Mvh Sara