Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettamfibier
Läst 3258 ggr
LeeKnow
1

Kinesisk Eldbukssalamander, akvarium?

Hej! Funderar på att köpa Kinesiska Eldbukssalamandrar till mitt 56 liters akvarium. (ca 45-50L med inredning och sand  i) 

Funkar de att ha 2 i ett så litet akvarium? En del säger att det är bra för 1 men att man behöver betydligt större för 2 st. Medans en del säger att 50 är perfekt för 2 st.. 

Kan mäta akvariet om det behövs :)

Tacksam för svar!

[EvelinaL]
0

De funkar bra. Min pojkvän har två kinesiska eldbukar i ett akvarium på ca 50 liter. Om du köper ungar så ska du ha 1/3 land och 2/3 vatten och om du köper vuxna så räcker det med en stor rot och möjligen lite flytväxter. De senare har han hos de vuxna och de trivs bra.

LeeKnow
0

Ok vad bra! :D 

Du vet ingen som säljer just nu? ^^

[EvelinaL]
0

Tyvärr inte. Vi var och köpte hans salamandrar på Zoocenter på frölunda torg i göteborg. Ofta så har många affärer dem bara att dom inte  har dom ute så fråga i en djuraffär som säljer fiskar om de har några. Det finns en god chans att de har eldbukar också.

LeeKnow
0

Ok. :) Jag vet 2 affärer som har, Minns dock inte om det var Japansk eller Kinesisk de hade.. :/ Jag ser knappt skillnad på de och litar inte på att djuraffärer överhuvudtaget vet vilka de har..

[EvelinaL]
0

Här kan man se skillnaden på dem ganska tydligt. Kinesisk & Japansk.

LeeKnow
0

Tack för all hjälp! ^^