Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 2029 ggr
Remaining
0

Tigerpyton i västernorrland.

Fler som har tigerpyton här?

Mvh
// Cecilia

Wassago
0

Tyvärr, har inte haft Tigerpyton på över 10 år, annars är dom bland mina favoriter, men just pga sin storlek så blir dom ju med tiden lite svårhanterliga samt tar upp en JÄ*** plats!! *L* Men nu har jag läst att man tagit fram en dvärgvariant som inte blir mer än 2.5-3.0meter, på bilden var den lika vacker som den vanliga, är visserligen lite emot att odla fram sådant, men ändå… Älskar tigerpyton! Men kan tänka mej att priserna i USA på dessa dvärg tigrar är så höga att det ändå säkert inte e någåt att tänka på för mej!

Remaining
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1# - Okej okej :) Jo, dom kan ju bra stor, min är på ca.3.40m.
Jasså du? De visste jag inte, kanske ska ta & kolla upp vad det är då :P Men det är en Jäv**gt snäll omr måste jag säga.

Wassago
0

Dom flesta av mina tigrar har haft ett fint humör!! Snygg orm du har! Blir lite avis!!

Remaining
0

#3 Okej okej, jo min har jättefint humör. Tack tack hehe.

Ixectrona
0

URgammal tråd, men då jag hittade den så kan andra hitta den, och jag skulle vilja rätta något.

Dvärgtigerpyton är inte något man "avlat fram", det är en naturlig underart som är så i det vilda, precis som dvärgnätpyton. Underarten heter Python molurus progschai (vissa kallar dem P. bivittatus progschai, men jag anser inte ens molurus som en enskild art), och de blir inte alls så stora som ni skriver här.

Hanarna runt 1.2-1.5 meter, och honorna MAX 2.5 meter.
Så de är riktigt mellanstora ormar.
http://www.reptileforums.co.uk/forums/snake-care-sheets/633366-basic-dwarf-burm-care-sheet.html