Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettallmänt
Läst 1253 ggr
Lejonhjarta
0

Prisvärt inköpsställe?

Behöver ny värmmatta, värmelysrör och vanligt ljuslysrör till våra majsormar och fick tips om att ett bra och billigt ställe skulle vara Herpers Choice i Uppsala. Nu visar det sig att dom inte skickar lysrör då posten inte varit så aktsam vid frakten. Så nu undrar jag om det finns något bra och billigt ställe i Göteborg el Borås att shoppa dessa saker?? Funderade på om Hornbach på Hisingen kanske skulle vara något? Någon som vet el har andra förslag??

fluffis
0

Billigast vet jag inte. Jag tror inte det finns någon återförsäljare för reptilgrejer i Sverige som är billig egentligen. Då får du vända dig till Kina eller liknande. Men om du bara ska ha en värmematta så kanske det inte spelar så stor roll. Jag har bra erfarenhet av firstreptiles.se som är en webbutik. De är kända för sina snabba leveranser. De ställer även ut på mässor ibland.

Lysrör vet jag inte eftersom jag själv inte använder det, men i det fallet kan du väl vända dig till Biltema eller liknande kedjor som är hyfsat billiga? För ljusets skull rekommenderar jag LED-lampor. Inte de billigaste i inköp men de är väldigt energisnåla och håller länge. Dessutom blir de inte så varma att man behöver täcka över dem om man har dem inuti terrariet.