Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettinsekter-kryp
Läst 1548 ggr
moawist
0

Stora spindlar

Någon som vet vars man kan få tag på  stora spindlar?

Hanna
0

"Stor" är ju helt klart en definitionsfråga! Jag har själv en liten sling av arten Lasiodora parahybana, vilket är en av de största fågelspindlarna som finns, men även andra arter som egentligen är små, men många blir förskräckta av hur stora de är. 🙂

Bästa är ju att se ut en specifik art och annonsera efter den!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

moawist
0

#1 åh det är ju så svårt för mig att veta då jag mer gör det här som en liten överraskning åt en vän som är helt spindel galen (: men skulle kunna tänka att hon tycker om en spindel runt tarantella storlek

Hanna
1

#2 Det som kallas tarantula på engelska är fågelspindel på svenska. Jag hoppas att din vän är påläst?
Jag tipsar om någon Grammostola sp. eller Brachypelma sp. Dessa arter är i regel lugna och bra för nybörjare. Finns även i många fina färger. Brachypelma smithi är ju en favorit bland många, både i färg och humör. Inte helt ovanliga i djurbutiker heller, om än något dyrare än vad man kan finna hos privatpersoner.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

moawist
0

#3 Hon är defenetift mycket mer påläst än mig som inte ens kunde stava till fågelspindel! Men tack för tipset, ska föra det vidare och se vad hon tycker (: