Fin??
Är livrädd för spindlar men jag tycker att den är fin :)
Haha #1 det är där många som är men inte i min familj för vi har 6stycken. Men tack ändå😄
Fin, dock aldrig hört om B. annitha. :)
Har själv ett par spindlar. Lär blir fler inom en snar framtid.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack Hanna, har du hört talas om B.emilia
#4 Ja, emilia, boehmei och smithi är välbekanta namn. :)
denna är som Emilia fast den blir 20cm istället #5
#6 Okej. Intressant. :) Har själv både G. pulchra, G. pulchripes samt L. parahybana. Väldigt sugen på en B. boehmei!
alla spindlar är fina. har du någon som är lite giftig??
#8 Alla spindlar är ju mer eller mindre giftiga. Men jag har ingen med potent gift. Det vågar jag mig inte på än. :)
haha ja dom är ju alla lite giftiga. men tillsammans med min familj har jag en poecilotheria regalis. kanske ska köpa en i släckten som heter poecilotheria metalica😃. bara att de är såå snabba!!
#10 Jo, jag skulle inte våga ha någon ur Poecilotheria-släktet alls. I så fall om flera år. Känns lite riskabelt med tanke på de bettrapporter man läst. 😟 Men metallica är såå jädra snygga!
ja jag vet men dom är inte lika giftiga som den andra
Är inte metallica lika giftiga? Känns dock inte roligt med huvudvärk, illamående och yrsel och allt som nu följer med. 🤦♂️
jag fick tag på en med m men han sa att den inte var lika giftig sen vet i fasiken om det är sant??!!
Efter att ha läst denna vill inte jag chansa i alla fall http://kryp.forum24.se/kryp-about1231.html
Jätte fin, har själv haft några brachypelma arter. Men brukar man inte säga att annitha är en färgvariant på smithi?
Trädlevande är sjukt snygga! har haft metallica och regalis. När jag bytte terrarie på regalisen vart det lite svettigt när den valde att smita iväg men fick in den igen. och jävlar vad snabba de är!
#0 Spindlar gör mig skräckslagen men den var faktiskt väldigt vacker!

Jättefin! Har själv haft och har Brachypelma varianter. De är så vackra med de färgerna.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Håller med #19
red knees är en av min favvo spindlar😍
Oj! Jag upptäckte just hur vackra och färggranna djur spindlar kan vara! Nu vill jag ju nästan ha en själv!

Kolla in Avicularia släktet. Där finns också en hel del vackra djur. Har en A. sp Guyana. Trädlevande men inte lika snabba som pockie.
Är Avicularia Purpurea en bra art? Väldigt fin, men om den lever i träden kanske den behöver lite större terrarium?
Jag har en purpurea. Kan skriva sen när jag sitter vid datorn. :)

#24 (om du inte haft någon spindel sedan innan kan jag inte riktigt rekomendera en Avicularia som absolut första.) Som första trädspindel är den dock bra . Dock har de en försvarsmekanism som är att den skjuter iväg avföring om de blir rädda. Sedan hoppar de ganska bra.
Till en (adult) purpurea hade jag haft ett 30'30'40 då de tillhör de lite mindre Avicularia.
De kräver också lite värme och fuktigt för att må bra.
De är också nattaktiva så man ser dem sällan på dagen.