Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 810 ggr
[Blue_Lugia]
0

Sniglar till foder

Skulle det gå att ge sniglar till geckos? Om i så fall, kan man beställa sniglar och börja odla hemma? Det finns ju folk som har sniglar som husdjur, dom måste ju fått tag på dom någonstans. Sen kanske inte sniglar med skal är det smartaste….

VildaVittra
0

Sniglar med skal är inte sniglar, utan snäckor.

Huruvida reptiler skulle äta dom kan jag inte svara på, men kan i alla fall tipsa om den inhemska arten vinbergssnäcka, den är ätlig även för människor och lättodlad. Bor du i Uppsalatrakten är det bara att komma förbi, har några miljoner sådana i trädgården.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Blue_Lugia]
0

Jag vet mycket väl att dom heter snäckor, men har svårt för det eftersom snäckor för mig är vackra skal man hittar längs stränder( även fast djur bott i dom tidigare ja) och inget som dom slemmisarna bor i. Med eller utan skal, snigel är en snigel. :) För övrigt tror jag en crestie skulle ha svårt att få ner en vinbergssnäcka i halsen, inget JAG tänker smaka på heller. Jag har egentligen svårt för insekter och blötdjur av alla dess slag, tänkte mest på om egenuppfödda var näringsrika eller inte. Om dom nu är attraktiva nog att ätas som du säger. :)

VildaVittra
0

Fast du måste ju inte vänta på att de blir fullvuxna, nykläcka är inte många millimeter långa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nickiee
0

min skäggagam har fått snäckungar å det gillade han

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1