Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 887 ggr
valorous.kid
0

Plast eller glas?

Hej! Jag har en Crested Gecko som jag köpte för ungefär två veckor sedan. Hon börjar bli uttorkad och dricker inte särskilt mycket. Jag köpte även en hygrometer(?)idag och märkte att hur jag än bär mig åt kan jag inte få upp luftfuktigheten över 40%. Hon bor just nu i en plast förvaringslåda som är ungefär 45 cm hög. Det finns mycket och klättra på inklusive levande växter, mossa och en hylla med mat. Även en vattenskål på bottnen. Borde jag kanske köpa ett glasterrarium? Eller ska jag fixa det på något annat sätt?

Hanna
0

Vad är det för märke på hygrometern? Är det exo terra så skulle jag inte lita på den.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

valorous.kid
0

Nej, det är en vanlig från Clas Olsson. :-/

fluffis
0

Överlag så klagar de flesta människor på de flesta hygrometrar tyvärr. De verkar inte pålitliga 😕Även jag har råkat ut för dåliga hygrometrar. Jag har dock hittat en digital som jag är nöjd med och som visar vettiga resultat och det är en från Woods. Woods sysslar ju med luftfuktare och avfuktar m.m. så det känns bra. (Jag ska ha en bild någonstans men hittar inte den just nu.) 

Den andra som folk varit nöjd med är denna: http://www.hogbergaab.se/?page=product&ProductID=117

Du får gärna berätta vilken typ av plastlåda du använder. De plastlådorna som jag själv använder är Smartstorelådor och de är fenomenala på att hålla luftfuktigheten tycker jag.

valorous.kid
0

Ehm, jag är inte helt säker. Men den är iaf köpt på Jysk och den har två plast "lås". Jag har borrat hål i alla fyra sidor för konditionering. Ska kolla upp dom! :-) tack

Rumblebee
0

Kan det vara så att det helt enkelt finns för mycket ventilation? Vet inte hur mycket hål du gjort och hur stora de är men kanske prova att tejpa för några?

valorous.kid
0

Får prova det! :-)