Chrysemys picta bellii

1997
1997 köpte min familj två sköldpaddor åt mig och min bror. Min bror tröttnade fort men jag verkligen älskade de två sköldpaddorna och deras fina färger. 19 september 2004 togs de ifrån mig (tänker inte gå in på detaljer) och 10 år senare kan jag fortfarande inte släppa förlusten. Jag har alla år planerat att en vacker dag ha nya och den vackra dagen är väldigt nära nu.

Jag får hem dessa finingar inom 2 veckor. 3 år gamla och hon som säljer dom har haft dom sen dom kläcktes. Jag längtar ihjäl mig. ❤️ Som ni ser så är de ungefär samma storlek som mina förra var när vi skaffade dom. :) Anledningen till att det är inom 2 veckor är för att personen håller på att flyttpacka och vi behöver UV ljus och fixa igång akvariumet så det är redo för sina nykomlingar. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Roligt! Lycka till, och visa gärna bilder när dom kommer! Kul med fler människor som gillar vatten och sumpsköldpaddor! :)
Inte gillar. Älskar. 😎😃 Japp fler bilder blir det när de flyttat hit. :)
Nu har de bott här en vecka och det går superbra. ❤️ Skalen som kändes slemmiga av bakterier har äntligen torkat upp och börjar ömsa som ni ser. De trivs toppen. :)