Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ormar
Läst 955 ggr
Tanjis
0

Brand eller Snokie

Vi kommer snart köpa ormen snöret! Dock är namnet lite sisådär. Sambon tycker att Snokie är bra, det är ju en mjölksnok. Jag tycker att han ska heta Brand, ett fornnordiskt namn, dessutom är han ju röd gul svart

[peter54]
0

Vad sägs om Aprikos? Färgvarianten på en svart-röd-gulorange pueblomjölksnok är "apricot".

Tanjis
0

jajaja, så noga är det inte ;)

[peter54]
0

#2 Vad menar du? Jag ville bara föreslå ett namn på ett lite putslustigt sätt med anknytning.

Tanjis
0

# jaha, jag trodde att du ville rätta mig med färgen, det är inte gult, det är aprikos ;)

Tanjis
0

Faktiskt inte alls tokigt när man säger på karamellen. Men jag tror att det blir Brand. Jag tror jag vet allt som kan vara bra att veta nu gällande vad en mjölksnok behöver, men kan du berätta lite? Kan va nått jag missat

[peter54]
0

#5 Ja det viktigaste att tänka på är att pueblomjölksnoken är en höghöjdslevande orm, den finns högt i bergen i södra Mexiko på mellan 700 och 2000 meter över havet. Därför ska den ha lite svalare klimat än övriga mjölksnokar, mellan 18 och 22 nattetid och 22-27 dagtid. Torrt klimat, 45-45 % relativ luftfuktighet.