Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 3284 ggr
Mollsan
0

Landsköldpadda sökes

Hej!

Vi har tidigare haft vattensköldpadda under en kort tid (Tog hand om dem när en bekant var bortrest under ett år)

Nu har vi blivit sugna på att skaffa oss sköldpadda igen. Vi är då sugna på en landsköldpadda och nu undrar jag/vi var man kan få tag i dessa? (Bor i Växjöområdet) Samt hur stort akvarier/terrarie behöver vi? Vad ska vi tänka på? Mvh Sandra

ryssar
0

Det är ganska mycket man ska tänka på. Först tycker jag att du ska fundera på vilken art som passar er. Vill ni ha en art som dvalas eller inte? Vill ni ha en art som det är cites-intyg på eller inte? Vad kan ni erbjuda en sköldpadda? Landsköldpaddor bör bo i en öppen låda,gärna av trä, iallafall en låda som de inte kan se ut ur. Landsköldpaddor trivs bäst när de på sommaren kan få vara ute, bor ni så att ni kan ha en utebur?

Det är väldigt viktigt att landsköldpaddor får rätt lyse,rätt värme och rätt luftfuktighet för att de ska må bra.

Hemma hos mig bor det Leopardsköldpaddor och Ryska stäppsköldpaddor. Du får titta på min sida om du vill så ser du hur de bor hemma hos oss. Nu är det ju sommar och mest sommarbilder.

www.skoldpadda.n.nu

www.leopardskoldpadda.n.nu

Finns enormt mycket bra fakta att ta reda på innan man skaffar en sköldpadda. Har du några frågor så får du tjoa till får vi se om jag eller nån annan kan hjälpa dig.

ElviraNym
1

Om ni fortfarande inte har köpt en sköldpadda så har jag en rysk stäppsköldpadda till salu billigt med alla tillbehör. Jätte snäll och har en stark personlighet.

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Bellabusa
0

Elvira, är det en hona eller hane du vill sälja?