Jungfrugecko
Jag har blivit väldigt intresserad av jungfrugeckos och vill skaffa en men vill gärna ha lite tips om hur man sköter en jungfrugecko. Vill även veta lämplig storlek på terrariet och vilken inredning man ska ha.
Hej! Har du tittat på detta skötselråd? :)
http://www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=l_lugubris
Annars så är de trevliga små ödlor som gärna är fler stycken som kvittrar med varandra. :)
Bjuder på en bild på en jungfrugeckos och hur jag inreder terrariet till dem. :)
Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.
"Åldern är bara en siffra"
"Åldern visar inte din mognad" 
Tack! Det var ett bra skötselråd och jag hade inte tittat på det innan. Kan du bjuda på en bild?
Vet du hur stort terrariet bör vara?
Jag kör på ett 40x40x30 och har 6 individer i det. Kommer nog byta till ett större som är 40x45x35. 🙂 Skulle du bara vilja ha två stycken så skulle jag säga 30x30x30 som minst, men desto större desto bättre. 😃
Tack Jag vill nog ha 2 eller 3 individer.
Tack Jag vill nog ha 2 eller 3 individer.
Skulle säga ett 30x30x40 funkar för 2-3 stycken individer. Har ägg på G. 😉
Kul att du har ägg på G
Jag började med två stycken i ett 30x30x40, vilket jag tyckte kändes för litet. Numera går det fyra stycken i ett 45x45x45, vilket jag inom kort kommer att uppgradera då även det känns lite litet, både vad gäller yta för djuren att röra sig samt begränsade inredningsmöjligheter.
Tycker själv att det är mycket roliga små geckos. Ganska tacksamma vad gäller skötsel. Mina får både ögonfransgeckomat (crested gecko diet) samt insekter lite då och då. Har inrett med mycket korkbark (en hel del rör som de kan gömma sig i), bara levande växter som täcker en stor del av terrariet och sedan torv/soil som bottenmaterial. Kan fixa bild när jag kommer hem.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack för informationen "Hanna" kul att du kan fixa bild
Ska man kalka maten?