min kungsnok
hej det här är min karliforniska kungsnok mitt upp i maten mmm gott
Inlägget redigerat av: Kobbeuffe
Med hänvisning till följande regel i sajtens trivselregler:
* Gällande bilder Publicering av bilder får naturligtvis göras, men dock inte bilder som föreställer utfodring av era reptiler som kan verka stötande för andra medlemmar bland dom andra iFokus sajterna. Sådana bilder kommer att omedelbart att plockas bort av sajtvärdarna.
var är bilden??

Den har tagits bort pga att det finns regler på att man inte får ha stötande bilder i forumen.

vart går gränsen för stötande då, stötande upplevs olika från person till person?
jag fick en bild bortplockad för att de va en orm som åt på bilden. såg inge stötade med den.
Inga bilder som föreställer reptiler som äter är tillåtna.
Det är nog en annan sak om man visar en sådan bild på Repti eller liknande sida, men iFokus har så mycke olika folk som tittar runt på alla siter kanske mest bara på kul. Går du in på en stor sida som bara handlar om reptiler så är du nog berädd på vad du kan hitta för bilder.
Här finns så mycket yngre besökare som inte behöver få en bild på ett halvätet djur kastad i ansiktet.
Nog har vi alla säkert "snällare" bilder att visa eller hur…
Även om jag tycker om ormar så är jag ej förtjust i se bilder där de äter sin mat. Detta för jag har deras "mat" som sällskap. Jag har dock inga problem ge orm föda bara födan är död och där jag ej sett då dödades.
Min dotter vet jag blir ledsen då hon ser såna bilder. Så jag tycker regeln att ej visa bilder på ormar äter sin man är bra.
Jag stänger av program där jag ser krokodiler ta sitt byte då jag tycker det är så grymt man hör bytes djurets ångest skrik.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag tycker att det är helt okej att ha en sådan regel på en sida som inte bara används av specialintresserade. Jag skulle själv aldrig stänga av TV'n för att en krokodil tar ett byte, men jag har full förståelse för att många andra tycker att det är obehagligt.
Personliger fotar jag ytterst sällan ormarna när de matas, det finns oftast ingen anledning att ta sådana bilder.
Bilden föreställer en två veckor gammal kalifornisk kungssnok av färgvarianten "desert 50/50", ur årets kull.
#7 Blir så sugen på skaffa orm igen.. Men har ej plats..

#7 Jätte söt! Han blir nog en stilig orm när han blir stor.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

JAG BER OM URSÄKT OM JAG SATT UT DEN BILDEN DÄR HAN ÅT DET VAR INJGET ILLA FRÅN MIN SIDA,HADE INGEN ANNAN BILD ATT SÄTTA UT SKA TA BORT DEN OMEDELBART MVH PIA
#10 *Skratt* vad är harsvin för nå djur ? *S*
#12 Inlägget redigerat märkte inte att jag var för snabb på tangenterna =)
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Kalifornisk kungssnok (Lampropeltis getula californiae), tvåårig hane av färgvarianten (morfen) "reverse spotted". Jag köpte ett par av dem på mässan i Hamm, Tyskland september 2005. Vid en storrengöring av terrarierna efter vintervilan i mars 2007 släppte jag in honan i hanens terrarium och de parade sig helt oväntat. bara 20 månader gammal la honan fem stora ägg. Alla ägg kläcktes dag 61, samtliga fem ungar var honor.
peter54 gillar bilden på #15 regält, grym bild.
Ja den är läcker, men bilden är "boostad" i kontrast vilket man ser om man tittar på gräsmattan. jag var tvungen att göra så för att få fram ormens rätta färger.

#15 just en sån hade jag förut men nu har jag bara en majsorm ..
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#21 Inte är det bara att ha majs
Superfina och trevliga.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥