Reptiler iFokus

Reptiler

Etiketter: ormari-mediafilmklipp
Läst 114 ggr
Herveaux
3

Little Girl Has Tea Parties With Her 16-Foot Python

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är väl ingen reptilfantast själv direkt men det här fick verkligen mitt hjärta att smälta. 🧡
Älskar att se när föräldrar visar sina sina barn hur man hanterar och umgås med djur.

// Harley

TccT
2

Bra intresse men dom använder ormarna lite som leksaker tycker jag. Sen är väl inte pytonormar på bortåt fem meter bästa keldjuren heller. Hur "tama" dom än är.

Draken
2

#0: Skulle inte våga låta mina ormar hanteras på det sättet. De är bra mycket mindre, men den största honan (120 cm) som jag har, skulle nog lätt kunna strypa ett mindre barn eller en mindre hund.

Man skall väl egentligen inte hantera reptilerna alls utom när det är nödvändigt. Det är vilda djur, och de kan triggas till anfall oavsett hur "tama " de är.
När de väl anfaller/ hugger, så hinner man inte med om man inte är beredd.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-02-03 12:28 av Draken
[kobbeuffe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jäntan var inte gammal när hon satt med vår KP första gången. Bara liiiite mindre än 16 fot dock ;)

Draken
0

#3: jag skulle inte våga lita på ormen i det läget, Rätt vad det är så kan den "flippa" och ge sig på flickan.

Barn får inte hantera mina ormar, oavsett storlek. Jag litar inte alls på dem i den situationen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[kobbeuffe]
0

#4: Jo, du har nog rätt. Barn ska inte hantera ormar egentligen. Min dotter har varit med sen liten och jag har alltid varit nära och beredd när hon hanterat mina djur.
Jag ser det lite som så att en hund som "Flippar" gör mycket mer skada än en liten KP. Jag skulle aldrig gå med på det som visas i filmen.

Draken
0

#5: Jag har också "bara" KP. Barnen har fått "känna" på henne om jag har hållit i henne. Jag har inte låtit dem hantera henne själv, oavsett om jag är i närheten eller inte.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis