Reptiler iFokus

Reptiler

Läst 185 ggr
[kobbeuffe]
2022-11-07 07:07
5

Håller forumformatet på dö ut?

Jag kom tillbaka till iFokus nätverket efter många års frånvaro, ock jag ser ju en tydlig nergång i aktiviteten från det jag lämnade. Är det FB och snap o liknande plattformar som tagit över eller varför är det så segt?
Vi har ett eget forum hemma i min RC klubb och där syns samma nergång.

Vad kan man göra för att få liv i denna typ av direktverkande format för att folk med en specifik hobby skall hitta alla likasinnade samlade på samma plats? FB är väl en bra plattform men där blir ju allt som en enda röra när flödet inte är katagoriserat utan uppdateras hejvilt hela tiden.

Hur får man ungdomen att ens välja/vilja ha ett specifikt intresse när sociala medier bombar på med allt tänkbart samtidigt, jag kallar det nästan hjärntvätt. Eller är vi entusiaster ett utdöende släkte?

Draken
2022-11-07 12:20
1

#0: Jag har försökt att få fart på denna site igen, men det går trögt. Funderade på om jag skulle lägga in några artiklar, men det känns träligt att skriva låpnga artiklar när ingen läser dem typ 😉

Jag har gjort några förfrågningar och försök att få upp aktivitetsindexet, men det verkar stört omöjligt.

Många håller till inne på andra sociala medier, även jag är med i några grupper på FB. Men jag tycker folk är så dryga och otrevliga mot nya som funderar på sin första reptil. De skrämmer oftast bort dem, och då vill/vågar inte folk skriva någon annan stans.

Jag vill ha fart på siten igen, men jag vet inte vad mer jag kan göra för att få igång den.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-11-07 12:21 av Draken
[kobbeuffe]
2022-11-09 06:56
1

#1: Jag tror problemet ligger i utvecklingen hos andra format. Hela iden med forum suddas sakta ut. Jag ser skillnad på hela iFokus nätverket, när jag var aktiv 2010 så var det en jäkla skillnad. Då var det full fart på alla sidor som jag var aktiv i på ett helt annat sätt. Då var jag Sajtvärd på flertalet sidor och medhjälpare i flera, denna med tror jag :)
Men jag är helt lost på hur man ska få tillbaka folk från massutbudet på andra ställen och fokusera mera på enskilda grejer. Ingen har ju en hobby längre som inte går över på ett par månader.
Vi hobbyister är tydligen ett udda släkte ;) Jag har ju bara 3 hobbys just nu.

Reptiler
Radiostyrt
Motorcyklar

Dessa går ganska lätt att fokusera på i forum och dyligt. Men jag hade hoppats på mer aktivitet här ärligt talat.
Nå vi får bomba forumet bara med trådar och frågor så kanske det vaknar till…

Fornöga
2022-11-09 07:10
2

#0 ff Relevant frågeställning värd att spridas även på mer central plats (utöver värdsida) på iFokus. 👍

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

• Redigerat 2022-11-09 07:16 av Fornöga
[kobbeuffe]
2022-11-09 07:17
1

#3: Petade ut den på fler ställen :)