Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 1947 ggr
Chalin
0

Muspinkisar i Malmö?

Någon som vet var man kan hitta muspinkisar här nere i Malmö?

Håller nu på att planera för våren/sommaren då jag kommer skaffa en majsorm, kan bara inte hitta något ställe som säljer muspinkisar. Tänkte först föda upp själv bara det att det blir mycke mer jobb plus att jag inte har tid/plats till möss också…

[Catteklina]
0

Tropikhuset?

Chalin
0

ja har redan kollat där, dom hade bara levande och jag vill ju helst ha tag på döda som man lägger i frysen :S några andra tips?

AndreasS
0

Alla våra zoobutiker här i Västerås säljer både frysta och levande pinkisar.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Chalin
0

jo men vill ju helst ha tag på en butik i närheten så man slipper frakt och en massa sånt…

Wassago
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom du är ute i god tid, så varför inte införskaffa dej en avelsgrupp Natalråttor, dom ynglar av sej bra och luktar mycket lite. Dom är ddessutom mycket trevliga husdjur åxå! Sen e det ju bara att frysa in dom i olika storlekar så lär du ha ett bra och relativt billigt lager till sommaren! Natalen är en råtta men inte mycket större än dom stora labb mössen man kunde köpa förr!

AndreasS
0

#4 Det måste väl finnas mer än en butik i stora Malmö som säljer pinkisar?

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Chalin
0

Tack för tipset, Wassago, har ju funderat på att föda upp själv tidigare…. men hur "tar man död" på möss och annat innan man lägger dom i frysen?

Men ifall jag inte kan få tag på frysta pinkisar nån stans får jag ju helt enkelt odla fram egna, underlättar lite då för jag kan ju ge min orm både levande och död föda så att hon inte blir så "kinkig"  :)

AndreasS
0

Med hänsyn till Mus iFokus så låser jag denna tråd.

Mvh

// Andréas Sajtvärd för Reptiler iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer