Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: i-media
Läst 1078 ggr
Mymlan
0

Orm hittades i lght

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1577031.ab

Polis kunde ej fånga den så de slog ihjäl den istället :-(

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

koffra
0

Stackarn !!

Tyvär så är det väl allt för vanligt med ihjälslagna ormar =/ . Speciellt svenska huggormen (vipera berus) .

AndreasS
0

Fattar inte att polisen inte är mer utbildade när det gäller reptiler och hur man hanterar dessa underbara djur.

Skammen är ju att det är Västerås polisen…

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mymlan
0

Liten tanke är kanske de som kan reptiler kan lämna sitt telefon nr till polisen där de bor att de kan kontakta dem då de finner en orm, ödla etc i ngns bostad där kan ju polisen få hjälp. Önskar jag kunde men har ej den kunskapen för kunna..

[Catteklina]
0

Stackars orm :(

Wassago
0

Är inte riktigt så enkelt mymlan, har med försäkringsfrågor och ansvarsbiten att göra, tänk vad många även inom vår hobby som inte kan hantera en farlig giftorm, och även en relativt erfaren amatörherpetolog kan ha svårt att skilja vissa arter åt i just sådana situationer,därför vänder sej polis endast till folk som driver firmor eller är väl kända som kunniga inom området och sådana finns det tyvärr inte gott om, själv har jag under åren jag drev Reptile House Of Sweden fått rycka ut ett antal gånger, det har varit både kobror, puffadrar samt ogiftiga arter…

Kan säga att det inte är kul ens för mej att kliva in i en lägenhet och inte alltid veta vilken art jag ska söka efter eller hur många dom kan vara eller var dom kan finnas i en främmande lägenhet! I en fanns det ett par Egyptiska kobror på rymmen, båda i två meters storleken, mycket farliga och svårhanterliga kobror. Då var jag försäkrad via mitt företag, men det gäller inte riktigt samma sak för en privatperson oavsett hur duktig vederbörande är! Allt handlar tyvärr som vanligt i första hand om pengar…

Mymlan
0

#4 Var bara en tanke.. Tanken var god men ej bra..

Wassago
0

Absolut!! Tanken är kanon!! Glad

MalinMalin
0

Var väl säkert en liten normalfärgad majsormsunge….

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Wassago
0

Skulle tro  det! Det e ju oftast det eller  nån Lampropeltis av någåt slag! Skrattande

zickan
0

hum.. måset fråga min kompis om hon haft någon på rymmen.. bor i västerås

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Guteillern
0

#5 Med tanke på att det inte finns så många "som driver firmor eller är väl kända som kunniga inom området" och behov finns av fler. Kan iaf. jag tycka att de som i yrkeslivet gjort denna insatts, kunde få behålla samma försäkringsskydd. Då skulle det kanske finnas några till att tillgå.

Ammi