Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: spindlar
Läst 1073 ggr
Natali
0

Vi ska "bli med spindel".

Jag har lovat svärfar o ta över hans spindel. Han trodde tidigare att det var en Grammostola rosea. Men vi har i alla fall enats om att så inte är fallet. Denna spindel är 8 år. Rengskogslevande. Skulle vara från brasilien. Hon är också relativt aggresiv. Hon är kanske inte lika hårig som rosean, med lite röd aktikt skimmer framtill. Ungeför 10 cm.

Bilder kommer sen, när jag får hem henne, natten 1 mars kommer hon. Jag håller på o ska förbereda hennes större terrarium. Hon har nu bara 20x20x20. Jag tycker ju detta är för litet, så ska utöka åt henne. =)

Detta blir spännande. =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

[Kaninfluff]
0

uuää, har spindel fobi :S men jag önskar lycka till ändå ^^

koffra
0

Man får grattulera !!  =)

Spindlar är facinerande djur . Jag skaffade min första spindel för bara en vecka sen . En rosea blev det =)

Jag har startat en tråd om min första spindel här . Det ligger även en bild där som du kan jämföra med ;)

Mvh Jonny

AndreasS
0

Tråden hittar du här

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Venom79
0

Ge oss en bild alltid kul kan kanske idetifiera den åt dig men även om man inte ska göra det bara på utseende så kan jag ge en hint om vad det är ..Får bara gratullera har man haft en så brukar man snabbt sitta i spindelträsket Flört.. Jag har sett många fall där folk som har varit livrädda för spindlar å sen fått hålla en ja den ena har 30 st hemma nu å jag har även sålt till folk som bara har hållt i en spindel 1 gång .. Det är en lite kick i tillvaron  hur stor är hon ? en bra storlek på terrarie för en spindel runt 15-18 cm i benspan är 30b30d20h och ha inga stenar i terrariet efter som dom kan rammla på den om den klättrar å då spräcker den abdomen.. och kör med minst 7 cm tjockt lager torv så den kan gräva om den vill