Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettgiftormar
Läst 1446 ggr
Wassago
0

Rörsnårskallerorm Crotalus horridus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rörsnårskallerormen var förr spridd över hela USA ända upp i kanada, men har tyvärr förföljts väldigt hårt och är i dag nästan utrotad  i det vilda. Arten är en mycket god klättrare och hittas ofta i trädgrenarna ddär dom ligger och solar sej samt jagar fågel som  är en del av dess föda. Detta är en stor och ganska tung skallerorm som kan nå en länggd på upp till 1.8m.

AndreasS
0

Tycker skallerormar är mycket vackra, men enormt otäcka.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan faktiskt bara instämma! Trots det har jag beställt hem en av dom värsta av dom alla C. durissus, förhoppningsvis kommer ungarna framåt vårkanten! Känner mej som en barnunge som väntar på tomten! :) På bilden ser du den blivande modern till mina små telingar!

jamppa
0

Tjabba !

Jäkla najs bild du har fått till på min lilla orm där :D Dom är inte helt fel när dom ligger och glassar i sitt terrarie !

Vi ska i dagarna flytta dom till ett större terrarie nu för dom växer så det knakar !!

Btw, en liten rättelse i inlägget ovan, durissusen på bilden är PAPPAN till dom kommande ungarna, som för övrigt väntas om ca en månad då honan la ur sig en outvecklad unge för ca 1 vecka sedan.

// Therese :)

Wassago
0

Ok, kan nog vara så.. blev ju en del fotande den dagen så det e inte omöjligt att jag missade vem som var vem!

Då vet du vem som står först i kön!!!! :)

Sen har vi väl några timmars fotning kvar innan vi fått med alla era arter… samt en del omtagningar… *L*

Borde få en jäkla rabatt på dom ungarna föresten så mycket reklam som ni får av mina bilder ;)

Guteillern
0

Rörsnårskallerormen blev jag förtjust i, gillade teckningen :-)

Durissusens zickzack mönster ser ut som små pärlor, vilken kontrast mot de skarpa ränderna bakom huvudet.

Ammi

jamppa
0

Ingo - Hahahaha så många gånger som du har vart inne hos mig på tropikhuset och inte betalat en spänn i inträde, och så ska du ha rabatt oxå ! ;D

Vi får väl bråka om priset som vi alltid gör, hahahahaha !!!!!

// Therese :)

Wassago
0

Vi behöver ju inte bråka, e ju bara att du gör som jag vill med en gång! *S*

jamppa
0

Hahahahaha snåljåp ;0)

Idag så kom det faktiskt en bärnsten till från honan, denna ungen var nästan fullt utvecklad….vet inte vad jag ska tro om kommande kull… ! Det kan ju bli välskapta ungar, men eftersom att det är första gången så kan det ju bli pannkaka av alltihop oxå.

*Håll tummarna iaf*

Mvh Therese :)

Wassago
0

Håller tummarna!! kan ju vara skit som du  skriver just med första kullen! Men å andra sidan e det skrammler å dom brukar få ur sej en deel..

Hör av dej när du vet!

Guteillern
0

#8 Följer utvecklingen med spänning :-) Nästan lika spännande som när någon av mina avelshonor (iller) väntat *L*

Är det normalt att honorna 'kastar' (?) ungar innan födseln? Hur länge går ormar innan dom föder? Skiljer det i tid för olika arter?

Mvh och lycka till,

Ammi